گروه کسب و کار فرصت امروز: صنعت تبلیغات یک محیط زنده و فعال است. کمپانی ها باید بتوانند با این انقلاب ثابت و یکنواخت پیش بروند تا اینکه تعاملات برند خود را با مشتریان افزایش دهند.
تبلیغات موبایل روی برنامه ها که در کمپانی هایی مانند اینستاگرام دیده می شود، مثال های اولیه ای از نسل آینده تبلیغات هستند. در سال های آینده ما می توانیم انتظار داشته باشیم که تبلیغات موبایل بسیاری از روش ها را درون این صنعت به وجود آورد. در اینجا به سه روند تبلیغات موبایل برای استفاده در تجارت شما اشاره خواهیم کرد.
1- تبلیغات خود را مبتنی بر خدمات کنید (بازاریابی به عنوان یک خدمت)
بازاریابی مبتنی بر خدمات، یک خدمات بلافاصله و مستقیم را به مشتریان ارائه می کند و در عین حال باعث ارتقای برند شده و روندی دارد که یک منفعت دوطرفه دارد. روش بازاریابی Makeup Genious که متعلق به L’Oreal است به مشتریان اجازه می دهد قبل از خرید محصولات خود، به صورت مجازی نماهای مختلفی از محصول را مشاهده کنند.
این روش پاسخی را برای این پرسش قدیمی مشتری که «چرا من باید به حرف شما گوش کنم؟» در بردارد و این پاسخ این است که در واقع شما در ازای پولی که دریافت می کنید چیزی را به آنها تحویل می دهید.
2- ازتجارب حمایتی (اسپانسری) زیاد استفاده کنید
برندها از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی استفاده می کنند تا تجربیات حمایتی بسیار زیادی را از سوی برندها و کمپانی های دیگر جذب کنند. در سال 2015، کمپانی کوکاکولا به دلیل تبلیغات منحصر به فردی که داشت در جهان به شهرت رسیده بود، زیرا این کمپانی برای فصل تعطیلات مردم از فناوری واقعیت مجازی استفاده کرده بود. این تنها مثالی است که توانست توجه همه را جلب کند و تمرکز کمتری روی برند دارند و بیشتر روی روحیه تعطیلات طلبی مردم متمرکز هستند و این روشی مناسب برای ارتقا دادن کمپانی است.
بودجه شما به اندازه کوکاکولا زیاد نیست؟ پس ارزان ترین انتخاب از انتخاب های واقعیت مجازی یعنی محصول Google Cardboard را برای خرید انتخاب کنید. این محصول در صورتی مفید است که شما یک برنامه یا ویدئو را برای استفاده روی یک هدست ایجاد کرده باشید.
3- به مشتریان اجازه «خرید فوری» دهید
پرداخت از طریق موبایل یک روش رایج است، اما شما به این فکر کنید که بتوانید با زدن روی یک تبلیغ در گوشی خود مستقیما آن را خریداری کنید. با رشد تعداد ورود محصولات به بازار، مشتریان می توانند از طریق یک تبلیغ در گوشی خود سفارش خود را ثبت و یک روش کاملاً جدید از خرید را تجربه کنند، یعنی روش خریداری تکانه2.0. بازار هدف خود را از طریق استوری های اینستاگرام شناسایی کنید، در این روش مشتریان می توانند با کشیدن انگشت خود روی استوری شما به سمت بالا خرید را انجام دهند و محصول پیشنهادی شما را تهیه کنند.
مهم تر از همه؛ در لحظه لذت ببرید و آماده باشید
چیزی که در صنعت تبلیغات اهمیت دارد چیزی فراتر از داده های جمعیتی است؛ این کار نیازمند داشتن احساس است. نتایج و در نتیجه سود حاصل از فروش شما زمانی اتفاق خواهد افتاد که در لحظه بتوانید نیازی را برآورده کنید و به عواطف بشری روی بیاورید.
ایجاد کردن ارتباط متنی به خوبی دربردارنده تمامی روش های کوچک تری است که در بالا به آنها اشاره شد. یک خدمت، یک تجربه و یک رویکرد خرید فوری همگی یک ارتباط صمیمی را با مشتریان مورد نظر خود ایجاد می کنند. بله، هدف در اینجا مشتریان هستند، اما تبلیغات چیزی بسیار فراتر از یک تصویر ایستا یا یک تماس با مشتری است. فروشنده باید به صورت لحظه به لحظه ارزش محصولات خود را در بین مشتریان افزایش دهد.
دانستن این داستان مهم است که تبلیغات بنر، فیلم های از قبل آماده شده و شبکه اجتماعی فیس بوک تنها روش برای جذب کردن مشتریان برای شما نیستند. حتما باید خود را از دیگر رقبا متمایز کنید تا بتوانید در زمینه تبلیغات و نزدیک تر شدن به مشتریان خود از طریق رسانه، با رقبا رقابت خوبی داشته باشید.
ارزش بیفزایید و همواره خود را متمایز کنید؛ این بهترین روش برای پیشتاز بودن در این بازی است.