اگر می خواهید مشتریان بالقوه بیشتری با جست وجوی اینترنتی به وب سایت شما دست پیدا کنند، باید اولویت های موتورهای جست وجو را بشناسید.
اگر به مدیریت یک کسب وکار مشغولید، اهمیت وب و تلفن همراه را به خوبی درک می کنید. همه مشتریان، چه آنها که می خواهند غذای خود را آنلاین سفارش دهند و چه آنها که به دنبال محتوا یا اطلاعات خاصی هستند، از موتورهای جست وجوی اینترنتی استفاده می کنند.
به گزارش زومیت، احتمالا تا به امروز شما با دنیای پیچیده بهینه سازی موتورهای جست وجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جست وجو (SEM) آشنا شده اید، ولی مهم ترین نکاتی که باید در مورد SEO و SEM بدانید چیست؟
اندرو شلتون، متخصص SEO/SEM و مؤسس آژانس بازاریابی Martec360، می گوید اگر می خواهید فروش خود را از طریق موتورهای جست وجو افزایش دهید، باید به این شش قاعده توجه کنید.
موبایل نخستین و مهم ترین اولویت دنیای اینترنت است
آیا هنوز برای اطمینان پیدا کردن از اهمیت موبایل در دنیای کسب وکار، به شواهد و مدارک نیاز دارید؟ ۹۶درصد مردم از گوشی هوشمند برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می کنند. حدود ۷۰درصد از صاحبان گوشی هوشمند، پیش از خرید یک محصول، تحقیقات مورد نیازشان را با استفاده از گوشی انجام می دهند. نیمی از ترافیک وب سایت ها، از گوشی هوشمند و تبلت می آید.
به علاوه اخیرا گوگل روی شاخصی با عنوان Mobile-First تمرکز کرده است. به عبارتی گوگل در آینده ای نزدیک، ابتدا محتوای سازگار با موبایل را نمایش می دهد و نتایج را بر این اساس رتبه بندی می کند.
روی بازاریابی موتورهای جست وجو سرمایه گذاری کنید
محتوای پرداختی بازاریابی موتورهای جست وجو (SEM) واقعا ارزشمند است. شلتون می گوید پیش ازاین به مشتریانش تأکید می کرد که روی SEO تمرکز کنند، ولی حالا که مصرف کنندگان از گوشی برای جست وجوی نیازهای شان استفاده می کنند، این سلسله مراتب نیز تغییر کرده است.
شلتون می گوید: بازاریابی ایمیلی مهم ترین ابزار بازگشت سرمایه محسوب می شود، چراکه به شما اجازه می دهد در خانه خود با مشتریان تان وارد گفت وگو شوید، ولی در درجه بعد هیچ راهکاری، کارایی SEM را برای شما نخواهد داشت.
او تخمین می زند که در سال ۲۰۱۶، هزینه های پرداخت شده برای SEM بیش از ۲۵درصد افزایش یافته اند.
استراتژی معتبری برای تولید محتوا داشته باشید
نکته ای که حتما بارها شنیده اید و هنوز مصداق عینی آن را می توان دید، این است که به کیفیت محتوای تولیدی خود توجه کنید. اگر قصد دارید با استفاده از SEO به کسب وکار خود رونق بدهید، باید محتوایی باکیفیت و مفید برای وب سایت خود فراهم کنید.
فرض کنید که می خواهید نیاز یا مشکل مشتریان تان را برطرف کنید. چه پاسخ هایی برای پرسش های مشتریان دارید؟
آیا مکانیزمی ارائه کرده اید که از آن طریق مشتریان بتوانند سوالات خود را مطرح کنند؟ ایده هایی که برای پست های وبلاگ دارید،FAQ (پرسش های متداول مخاطبان) و لینک راهنمای خریداران، بهترین گزینه هایی هستند که می توانند باعث رجحان شما شوند.
رسانه های اجتماعی ارزش سرمایه گذاری دارند
رسانه های اجتماعی تأثیر فوق العاده ای بر رشد برخی کسب وکارها دارند و شما باید حتما تجزیه وتحلیل هزینه-فایده آنها را مدنظر قرار دهید. مثلا اگر ۶ ساعت از زمان خود را صرف ارسال توییت هایی می کنید که برای شما ترافیک بیشتری نمی آورند، مسیر اشتباه را انتخاب کرده اید.
شلتون توصیه می کند رسانه های اجتماعی را نه فقط به عنوان ابزاری برای فروش بیشتر، بلکه به عنوان ابزاری برای مشارکت و گفت وگو با مردم در نظر بگیرید.
درواقع اگر از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات افراطی استفاده کنید، شاهد نتیجه ای معکوس خواهید بود. در عوض بهتر است بررسی کنید که چگونه می توانید محتوایی باارزش تر و کاربردی تر ارائه کنید.
شهرت و اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنید
شرکتShopper Approved (پلتفرمی که به مشتریانش کمک می کند رتبه بندی های آنلاین و نظرات و دیدگاه های مرتبط با محصولات را مشاهده کنند) می گوید ۸۸درصد از مصرف کنندگان برای انتخاب بهترین کالایی که با خواسته های آنان مطابقت داشته باشد، دیدگاه ها و بررسی های آنلاین را مطالعه می کنند.
همه این بررسی ها و نظرات، بخشی از تراز SEO هستند. آنها می توانند باعث رشد شما شوند یا برعکس، شما را از دور خارج کنند. از برنامه هایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند محصول تان بررسی های مثبت بیشتری را به دست آورد.
میزان پیشرفت تان را زیر نظر بگیرید
تنها راهی که باعث می شود رشدی که کسب وکارتان از طریقSEO، SEM یا شبکه های اجتماعی به دست می آورد مشاهده کنید، این است که پیشرفت خود را بسنجید. شما باید نقطه شروع تان را در نظر بگیرید، یک سری معیار و شاخص برای ارزیابی خود تعیین کنید و به این ترتیب روی پیشرفت تان نظارت داشته باشید.
برای مثال Google Analytics یا ابزارهای تجارت الکترونیک مشابه، تا حد زیادی تجزیه وتحلیل شما را تسهیل می کنند. اگر کار با داده ها را یاد بگیرید، به منافع و مزایای غیر قابل انکار آنها پی می برید.
اگر حس می کنید به کمک نیاز دارید، یک شرکت مشاوره را انتخاب کنید که مشتریان و اهداف شما را درک می کند.
به یاد داشته باشید که جست وجوی مؤثر، یک فرآیند است که به زمان و تجربه نیاز دارد. شاید به محض شروع شاهد تغییرات فوق العاده ای نباشید، ولی به مرور زمان نکات بیشتری یاد می گیرید و حرفه ای تر عمل می کنید.