یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در شماره قبل گفتیم که یکی از راز های موفقیت در کسب و کار، مدیریت ارتباط با مشتریه. همچنین گفتیم برای اینکه بتونی رفتار مشتری پسند داشته باشی باید به چند نکته عمومی توجه داشته باشی و نخستین نکته را نیز توضیح دادم.

در ادامه به سایر نکات اشاره می کنم:

دوم: اگر کسب و کارت نیرو نداره و متکی به خودته وظیفه مدیریت ارتباط با مشتری با توست. اما اگه دفتر و دستک نیرو داری حتما یه نفر رو مسئول مدیریت ارتباط با مشتری کن. فکر نکن این کار هزینه است این کار یه نوع سرمایه گذاری برای ماه ها و سال های آینده است.

سوم: ارتباط و پیگیری مستمر با مشتریان. مشتری اگر امروز از مغازه ات خرید کرد و رفت اونو فراموش نکن.

چهارم: تهیه بسته های تبلیغاتی و اهدایی

در دفتر کار یا فروشگاه ات همیشه یک سری بسته های ویژه تبلیغاتی باشه. البته سعی کن متفاوت باشه. تو اگه می خوای ماهی یه بار یه هدیه بدی هر دو ماه هدیه بده ولی خوب و قابل استفاده باشه.

بعضی ها شرکت وقتی یه سررسید یا کادو می خوان به مشتری بدن این قدر گل درشت تبلیغ می کنن که آدم بدش می آد اونو تو دستش بگیره. تو می تونی یه کیف پول چرم مارک دار تهیه کنی و به مشتریان خاص بدی. داخل اون یه کارت ویزیتت هم باشه. لازم نیست روی اون گل درشت اسم شرکت رو بنویسی، بذار مشتری بتونه از کادوی تو استفاده کنه. شک نکن که کادوی تو به خاطر همین متفاوت بودن تو ذهنش می مونه. البته با شناسایی مشتریان باید سعی کنی برای هر کسی یه سری کادو آماده کنی. یکی کتاب دوست داره، یکی لباس دوست داره یکی دیگه از بازی های کامپیوتری خوشش می آد. ما یه دوستی داریم خونه هر کسی می ره یه چیز می بره. خونه یکی شیرینی می بره، برای یه دوست دیگه اش کتاب می بره، برای یه دوست دیگه اش گل می بره، همش می گه من اینا رو برای لذت و استفاده اونا می برم نباید سلیقه خودمو تحمیل کنم.

پنجم: اطلاع رسانی به موقع در تخفیفات و فروش ویژه

تو می تونی از طریق پیامک یا تلگرام یا نامه یا اطلاعیه یا ایمیل و. . . مشتریان رو از فروش ویژه خبردار کنی. مثلا آرایشگاهی که می رم گهگاهی برام پیامک می ده که کسانی که صبح های شنبه دوشنبه و چهارشنبه برای اصلاح مو بیان نیم بها باهاشون حساب می شه. تمام صبحا اون مشغوله. چون اطلاع رسونی به موقع می کنه و می دونه مثلا تابستونا بچه ها تو خونه ان و خانواده ها به محض اینکه متوجه بشن نیم بها هست اونا رو می فرستن آرایشگاه.

ششم: تخفیف سالانه و ماهانه برای مشتریانی که از سقف مشخصی بیشتر خرید کنند

هفتم: ارسال پیامک های شخصی با موبایل خودتون با ذکر نام

هشتم: ارسال هدایای مناسب شأن مشتریان به در منازل

نهم: ارسال یک شاخه گل به آدرس دفتر یا منزل مشتری بابت تولد

دهم: دعوت از مشتریان در برنامه های اختصاصی

یازدهم: ارسال بلیت های رایگان سینما، تئاتر و استخر و. . .

دوازدهم: یک سیستم کامپیوتری و نرم افزاری ساده راه بینداز

سیزدهم: به همه مشتری ها فاکتور رسمی و دقیق بده

چهاردهم: به مشتریانی که از یک سقف بیشتر خرید کردن یه هدیه بده

پانزدهم: یک روز یا یک هفته در ماه یا سال را به فروش ویژه اختصاص بده. البته با توجه به نوع فعالیت نوع فروش و ویژه بودن فرق می کنه.

یکی از کاسبای جوون و حرفه ای که در مرکز خرید تیراژه فروشگاه پوشاک داشت 24 ساعت بعد از خرید مشتری به اون مشتری پیامک می داد و اول از همه از اون تشکر می کرد و بعد می گفت اگر چنانچه از خرید ناراضی هستی کافیه تا به همین شماره پیامک کنی تا همکاران دم در منزل شما کالا را تحویل بگیرن و پول شما رو برگردونن. این رفتار فروشنده نوعی اعتماد سازی خوبی درست کرد. بر خلاف بعضی مغازه ها که می نویسند پس از فروش به هیچ وجه پس گرفته نمی شود.

این فروشنده عزیز ما در مغازه نوشته بود در هر زمان که احساس کردید جنس خریده شده به لحاظ قیمت، کیفیت، رنگ، جنس و. . . مورد تأیید شما نیست ما با کمال میل پس می گیریم. شاید در نگاه اول بگید خب این باعث می شه که بعضی ها سوء استفاده بکنن و لباس را بخرن و ببرن در مراسم بپوشن و دوباره برگردونن اما واقعا این گروه چند نفر هستند و چند بار می تونند این کار رو بکنن. تو یه مشتری که دو بار به بهونه های الکی لباس را برگشت می ده متوجه می شی و اونو شناسایی می کنی. اصلا کار بخش مدیریت ارتباط همینه تا همه مشتریان را بشناسه و اونا رو طبقه بندی بکنه.

ادامه دارد...

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lO0Y9mSe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه