موفقیت در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ به فاکتورهایی بستگی دارد. در واقع داشتن استراتژی در ایمیل مارکتینگ است که باعث می شود شرکت ها برای اجرای آن، متخصصین ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنند.
در این مطلب به نقل از sitishoo. Com، به مهم ترین عوامل در موفقیت ایمیل مارکتینگ اشاره خواهیم کرد:
- لیست
به طور حتم یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ، لیست ایمیل های شما است. آیا این ایمیل ها صحیح هستند و به نوع فعالیت ما بستگی دارند؟ آیا مخاطب علاقه به محصولات و خدمات ما دارد؟ خودتان را مطمئن سازید که ایمیل ها را شخصا تهیه کرده یا از یک وب سایت معتبر و قابل قبول خریداری کریده اید.
- عنوان ایمیل
عنوان ایمیل ارتباط مستقیمی با پاسخ گرفتن از مخاطبان دارد. بهترین راه برای پیدا کردن یک عنوان مناسب به کار بردن چندین عنوان و ارسال آنها به کاربران و گرفتن جواب است. سپس می توان آنالیز کرد که مناسب ترین عنوان برای ایمیل چیست و همان را به کار برد.
- اطلاعات شخصی در ایمیل مارکتینگ
چه اطلاعاتی از ما در ایمیل مارکتینگ ظاهر خواهد شد؟ آیا مخاطبان قادر به شناخت این اطلاعات هستند؟ بررسی ها نشان داده است بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی پاک می شوند به دلیل اینکه اطلاعات درستی در رابطه با کسی که آنها را ارسال می کند در اختیار نیست. به یاد داشته باشید اطلاعات فرستنده باید کوتاه و به راحتی قابل فهم باشد.
- بودن unsubscribe در ایمیل مارکتینگ
عدم وجود unsubscribe ممکن است به اسپم شدن ایمیل های شما منتهی شود. کاربران باید قادر باشند در صورت تمایل، ایمیلی را دریافت نکنند.
- منابع تصاویر در ایمیل مارکتینگ
گذاشتن لینک به تصاویر و همچین تگ های alt از مهم ترین عوامل موفقیت در ایمیل مارکتینگ است.
- فواصل زمانی
نکته آخر در بازه های زمانی ایمیل مارکتینگ فواصل زمانی است.
دقت کنید با ارسال زیاد ایمیل ها مخاطب خود را اذیت نکنید تا یک اسپمر شناخته شوید. ایمیل مارکتینگ باید در فواصل زمانی مشخصی ارسال شود.
کلام آخر
در ایمیل مارکتینگ تست، تست و تست کنید. بعد از اجرای هر کمپین ایمیل مارکتینگ، تعداد کلیک ها، CTR، خرید را اندازه گیری کنید. آنالیز کنید چقدر در کسب و کارتان تغییر و تحول ایجاد شده است.