Aetna که یک شرکت بیمه درمانی در آمریکاست، قصد داشت با رویکردی متفاوت به سلامت، در مورد مضرات سیگار اطلاع رسانی کند. تا زمان کمپین 11 Initiative بیشتر کمپین های مربوط به سیگار، تهدیدها و چهره ناامیدکننده و سیاهی را از سیگاری ها به مردم نشان می دادند، اما اگر یک بار زبان دیگری برای صحبت با مردم به کار گرفته می شد، چه اتفاقی می افتاد؟
به گزارش ام بی ای نیوز، برای تشویق مردم به کاهش مصرف سیگار یا ترک آن (و به این ترتیب بهبود وضعیت سلامت)، Aetna دست به خلق تجربه ای نو زد. آژانس Ogilvy & Mather طراحی و اجرای این کمپین را به عهده داشت.
دستگاهی به نام «دستگاه ۱۱» در معابر عمومی کار گذاشته شد. این دستگاه از مردم می خواست سیگارشان را با ۱۱ دقیقه زندگی منحصربه فرد معامله کنند.
چرا ۱۱ دقیقه؟
هسته مرکزی کمپین از این قرار بود: «تحقیقات نشان داده بود که نکشیدن هر سیگار، 11 دقیقه به عمر انسان اضافه می کند. حال بیایید ببینیم چطور می توانید از این دقایق بهترین استفاده را بکنید.» بله، برای هر سیگار، ۱۱ دقیقه از عمر گرانبهای انسان صرف می شود، پس ترک سیگار این ۱۱دقیقه ها را به مردم برمی گرداند. ایده خلاقه کمپین از این ۱۱ دقیقه طلایی الهام گرفته شده بود.
کسانی که سیگارهای شان را معاوضه می کردند، می توانستند ۱۱ دقیقه با سگ ها بازی کنند یا اینکه از تماشای یک شوی اختصاصی جادویی لذت ببرند و حتی شاهد نمایش آکروبات بازی از نزدیک باشند. اینها سناریوهای ویدئوهای آنلاین برای اطلاع رسانی مرتبط با موضوع کمپین بود.
کمپین در Tumbler آغاز به کار کرد و از کاربران Tumbler خواسته شد در پست هایی اعلام کنند دل شان می خواهد با این ۱۱ دقیقه های اضافه چه کنند. کمپین 11 Initiative در تمام شبکه های اجتماعی برند اجرا شد، کاور فیس بوک و توییتر Aetna نیز تغییر کرد. تنها جایی که از کمپین خبری نبود، وب سایت برند بود.
تنها در ۲۴ ساعت، آمار بازدید ویدئوی کمپین به ۱.۷ میلیون بازدید رسید. به نظر می رسید سیگاری ها از این برخورد متفاوت، خرسندند.
همه می دانستند که این کمپین قرار نیست سیگار کشیدن را از بین ببرد، اما می توانست مردم را به فکر وادارد تا قدمی برای ترک سیگار بردارند. کمپین همچنین به طور غیر مستقیم ماهیت Aetna را برای مردم روشن می می کرد؛ سلامتی.