یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

رقابت در دنیای کسب و کار امروزی بسیار حساس شده است. شرکت های کوچک در این میان باید تلاش کنند با استراتژی های مناسب مشتری جذب کنند.

به گزارش زومیت، استارت آپ ها و شرکت های نوپا در رقابت با شرکت های بزرگ دارای منابع مالی و انسانی زیاد، راه دشواری در پیش دارند. این شرکت ها باید بتوانند با تمرکز بر دارایی های هرچند ناچیز خود، استراتژی های مناسب جذب مشتری را پیاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند نقاط ضعف محصول شرکت های باسابقه را بیابند و محصول خود را با نقاط قوتی رقابتی عرضه کنند. راه دیگر، تدوین استراتژی منظم و کارآمد ارتباط با مشتری است.

نکات زیر برای جذب مشتری از شرکت های بزرگ به استارت آپ ها توصیه می شوند:

نقطه ضعف را پیدا کنید

همانطور که بزرگ و باسابقه بودن یک شرکت، امتیاز محسوب می شود، کوچک و تازه کار بودن نیز مزایای خاص خود دارد. البته شرکت های کوچک باید مراقب باشند که با استراتژی شرکت های بزرگ بازی نکنند، چرا که این رقیبان پشتوانه عظیمی از سرمایه، تجربه و اعتبار دارند. برای شروع مبارزه بهتر است این سوالات را از خود بپرسید:

شرکت رقیب چه کاری را نمی تواند انجام دهد؟ مشکل و چالش اصلی آنها چیست؟ فرصت های ازدست رفته آنها چه مواردی هستند؟

در این رقابت، تحقیقات حرف اول را می زند. ممکن است شما محصولی شبیه به رقیب تولید کنید، اما مطمئنا برند و نام آنها شما را شکست خواهد داد. در این شرایط سعی کنید برای مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی رقیب، مزیت های خاص خود را توضیح دهید.

شرکت های بزرگ موفقیت های زیادی دارند، اما به دلیل ابعاد و چالش های خاص، برخی اوقات نقاط ضعف خود را نادیده می گیرند. سعی کنید این نقاط ضعف را بیابید و برای پیروزی در رقابت، روی آنها تمرکز کنید.

کار را به بهترین شکل انجام دهید

سعی کنید همیشه در کار خود بهترین باشید. مشتری ها وقتی ببینند با جان و دل برای آنها کار می کنید، برای شما ارزش قائل می شوند و امتیازاتی به شما می دهند. روی هر مشتری بالقوه سرمایه گذاری و تلاش کنید مشکل آنها را (حتی بااینکه احتمال می دهید دائمی نخواهند بود) حل کنید. دلیل این کار، نشان دادن آمادگی شما برای اجرای پروژه ها و همچنین نشان دهنده قدرت رقابتی شما خواهد بود.

برخی اوقات هیچ دستمزدی از کار برای مشتریان بالقوه دریافت نمی کنید، اما در بیشتر مواقع، آنها شیفته تعهد و کار دقیق شما می شوند و حتی استارت آپ را به دوستان خود معرفی می کنند. در بدترین حالت نیز می توانید امید داشته باشید در روزی که به مشکلی مشابه بربخورند، شما را به عنوان نخستین انتخاب به یاد می آورند. این انتخاب نیز نتیجه همان خدمات خوب ابتدایی خواهد بود.

ترکیب موارد بالا یعنی تمرکز بر نقاط ضعف رقیب، صرفه جویی در هزینه ها و انجام بهترین خدمات برای مشتریان بالقوه، شما را در رقابت با شرکت های بزرگ موفق خواهد کرد.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AcnZ3wEN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه