دنیای کسب و کارها به سرعت در حال تغییر است و هر روز شاهد ظهور یک روش بازاریابی جدید و مفید و منسوخ شدن روشی دیگر هستیم.
قطعا شما به عنوان یک «استارت آپ»، بیشتر از دیگر کسب و کارها احتیاج دارید تا روش های بازاریابی خود را به روز کنید.برای مثال قطعا می دانید که از بازاریابی رسانه های اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
در این مقاله به نقل از مدیر تی وی، قصد داریم شما را با پنج روش بازاریابی برای استارت آپ ها آشنا کنیم.
1- ساخت ویدئو
مردم کمی تنبل تر شده اند! آنها کلیک کردن روی دکمه Play یک ویدئو را به خواندن یک مقاله یا بروشور و… ترجیح می دهند.
شاید می گویید هزینه اش زیاد است. خب موضوع این است که قرار نیست تیزرهای تبلیغاتی مرسدس بنز را بسازیم! یک ویدئوی ساده و سریع که استارت آپ یا یکی از خدمات شما را توضیح می دهد و از چند اسلاید ساده تشکیل شده باشد، هزینه زیادی در پی ندارد. (شاید خودتان هم بتوانید با دانشی ابتدایی از After Effects آن را بسازید)
2- تمرکز بر اشخاص
تا صحبت از بازاریابی می شود، همه به این فکر می کنند که باید یک سیل از جامعه هدف شان را به مخاطب خودشان تبدیل کنند و این اصلا روش درستی نیست.
شما باید در ابتدا ذره بینی به دست بگیرید و از کل بازار هدف خود، ابتدا به سراغ آن 20 درصدی بروید که 80 درصد نتیجه را برای شما در پی خواهند داشت. به قولLen Davis، مدیر شرکت تبلیغاتی شیکاگو «روی مشتریان و مخاطبان کنونی خود تمرکز کرده و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار خود کنید؛ مشتریانی که در آینده تبدیل به سفیران برند شما برای دیگر افراد خواهند شد.»
3- شهرت شما در دنیای آنلاین
کم و بیش درباره بازاریابی اینترنتی (آنلاین) و روش های مختلف آن اطلاع دارید. صحبتی که اینجا با شما داریم این است که فعالیت های شما در دنیای آنلاین می تواند با یک محتوای نادرست نصف مشتریان تان را از شما فراری بدهد یا مثلا کاری کند که مورد تمسخر واقع شوید.
از همان روز و لحظه اول که در دنیای اینترنت، شروع به تولید محتوا کردید، باید حواس تان جمع باشد که تمامی فعالیت های شما با برند شما و هویت آن سازگاری داشته باشند. از همان ابتدا باید جوری کار کنید که علاوه بر گوگل، مطالب تان برای مردم هم جذاب و کاربردی باشد.
4- بازاریابی آفلاین را نادیده نگیرید
در اینکه بازاریابی اینترنتی تبدیل به کلیدی ترین راه حل برای بازاریابی استارت آپ ها شده است، شکی نیست، اما هرگز نباید بازاریابی آفلاین را نادیده بگیرید. بگذارید کالا و خدمات شما در دنیای واقعی و جدای از فضای مجازی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.
5- بازاریابی محتوایی در مسیری درست
مطمئن باشید که صرفا تولید محتوا برای پیشرفت تان کافی نیست. مطالبی که در صفحات اجتماعی و سایت های خود کار می کنید باید محتوای قوی و کاربردی بوده و پاسخ دهنده نیازها و سوال های مشتری باشند، وگرنه یک گونی مطلب غیر مرتبط هیچ فرقی با یک سایت خالی نخواهد داشت.
می توانید به مقاله «چگونه در شش قدم، محتوایی بنویسیم که خوانده شود؟» مراجعه کنید. علاوه بر آن، از اهمیت تصاویر، اینفوگرافی ها، ویدئوها، پادکست ها و سایر المان های محتوایی غافل نشوید.
این نکته را هم در نظر بگیرید که با توجه به تغییرات اخیر گوگل، محتوای مرتبط و با ارزش در آینده تبدیل به «نفت خام فضای مجازی» می شود. برای سئوی وب سایت تان حواس تان باشد که از همان ابتدا سایت نفت خیزی را طراحی کنید!