سبک و شیوه آگهی های تبلیغاتی ناشی از دو مفهوم است:
- جاذبه ها یا چگونگی جذب مخاطب و روش های اثرگذاری بر روح و روان و دستکاری در افکار و ترجیحات او
- تکنیک ها یا چگونگی اجرای تبلیغات.
در سطور زیر برخی از انواع جاذبه ها که بیشتر در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، ملاحظه می شود. به گزارش مدیر تی وی، با انواع جاذبه ها و تکنیک ها در تبلیغات همراه باشید.
- جاذبه های احساسی (خنده و طنز، ترس، آرامش، هیجان، ثواب و پاداش آخرت، مهر مادری و...)
- جاذبه های منطقی (استناد به مزایا و منافع، توصیه افراد متخصص مانند کارشناسان فنی و پزشکان، استناد به ارقام و آمار و ضمنا خودداری از حواشی)
- جاذبه های نوستالژیک (یادآوری ایام خوش گذشته، اشاره به عکس ها و خاطرات، زنده کردن کالاهای قدیمی، تمرکز بر سالمندان و...)
همچنین تکنیک ها یا روش های انجام کار که نوعا در واحدهای ایده پردازی آژانس های تبلیغاتی تصمیم گیری می شوند، به قرار زیر است.
- برشی از زندگی روزمره (Slice of Life)
- سبک زندگی (Life Style)
- خیال پردازی (Fancifulness)
- موزیکال (Musical)
- مستند (Documentary)
- ارائه تأییدیه (Testimonial)
- داستانی (Story Telling)
- نمای نزدیک (Close-Up)
- انیمیشن (Animation)
- رئال (Real)
- مقایسه ای (Comparison)
- حل مشکل (Problem Solving)
- فرد سخنگو (Spoke Person)
- مصاحبه (Interview)
- ترکیب تکنیک ها (Mixed)