اگر قبلا یا همین الان کسب وکاری داشته باشید، می دانید که به دست آوردن مشتری چه چالش بزرگی است. این کار از لحاظ تئوری آسان است، اما در عمل کار سختی است. شانس، هیچ نقشی در موفقیت بازاریابی و فروش شما ندارد. تنها راهی که دارید این است که ایده های خلاقانه ای را در استراتژی های بازاریابی خود بگنجانید.
به گزارش سایت مدیر سبز، اینترنت گزینه های زیادی در دسترس کارآفرینانی قرار داده که می خواهند کسب وکار جدیدشان را به طور گسترده به مشتریان معرفی کنند. علاوه بر این، روش های ساده تر و ارزان تری در اختیار آنها قرار داده است. با یک جست وجوی ساده در گوگل می توانید مطالعات موردی بسیاری را در مورد استارت آپ های موفق بخوانید. برخی از کسب وکارها توانسته اند با بودجه ای محدود هزاران مشتری را به سوی خود بکشانند. با این حال این داستان های موفقیت آمیز از پشت صحنه موفقیت های شان و خلاقیت به کار برده شده برای جذب مشتری چیزی نمی گویند.
چه کسب وکار آنلاین داشته باشید چه حضوری، می توانید از ایده های زیر کمک بگیرید و مشتریان بیشتری جذب کنید. این برنامه به منظور باخبر کردن مشتریان از حضور کسب وکار شما در بازار است.
1- یک هشتگ ویروسی ایجاد کنید
امروزه برندها برای افزایش میزان فروش، بیش از هر کانال دیگری از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. اینستاگرام و فیس بوک دو پلتفرمی هستند که مشتریان برای کشف برندها و محصولات جدید از آنها استفاده می کنند. برندهایی که توانایی ویروسی شدن دارند، بهترین شانس ممکن برای دیده شدن را نیز از آن خود می کنند.
کسب وکاری که هشتگی محبوب ایجاد می کند، می تواند نزد کاربران شبکه اجتماعی جایگاه ویژه ای به دست آورد.
۲- به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت ها مطلب بنویسید
می توانید از طریق برقراری ارتباط با برترین وب سایت های تخصصی در حیطه کاری تان و نوشتن مطالبی به عنوان نویسنده مهمان، شهرت بیشتری نزد مردم پیدا کنید. به آنها پیشنهاد دهید که به ازای منتشر کردن نام و معرفی کسب وکارتان برای شان مطلب رایگان و مفید بنویسید. با این کار محتوای خود را به تعداد مخاطبان بیشتر نشان داده و باعث می شوید که میزان توجه بیشتری به شما بشود.
3- با مشتریان احتمالی خود تماس بگیرید
شاید تماس گرفتن با مشتریان احتمالی بدون پیش زمینه قبلی کمی ترسناک باشد، اما فروش تلفنی به این شکل روشی ثابت شده برای فروش مشتریانی است که حتی نمی دانستند به محصول یا خدمات شما نیاز دارند! فقط کافی است مشتریان هدف خود را در نظر گرفته و به سراغ شان بروید. چیزی را که باید پشت تلفن به آنها بگویید آنقدر تمرین کنید تا در آن مسلط شوید.
4- در همایش ها حاضر شوید و مشتریان جدیدی پیدا کنید
مردم علاقه و کنجکاوی زیادی نسبت به کسب وکارهای جدید و پیشنهادهای شان دارند؛ به همین دلیل با شرکت در همایش ها و سخنرانی هایی در این زمینه می توانید خود و کسب کارتان را به آنها معرفی کنید. همچنین معمولا خبرنگاران زیادی در این گونه همایش ها حضور دارند که همین موضوع می تواند به تبلیغات بیشتری برای شما در جراید و انتشارات بینجامد.
5- وبلاگی در مورد کسب وکار خود ایجاد کنید
وبلاگ نویسی برای کسب وکار به وبلاگ نویسی معمولی شباهت هایی دارد، اما تفاوت های آنها اینجا است که باید اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود به مشتریان و خوانندگان وبلاگ تان ارائه کنید.
وبلاگ کسب وکار شما پلتفرمی عالی برای پاسخ دهی به پرسش های مشتریان، ارائه تخفیف، اشانتیون و پیشنهادهای ویژه است. به اشتراک گذاری محتوایی باکیفیت، رقابتی و مفید برای مشتریان تان می تواند ترافیک زیادی در وب سایت تان ایجاد کند.
6- در همایش ها سخنرانی کنید
بنیانگذاران کسب وکارهای جدید می توانند با سخنرانی کردن در همایش ها خود را به دیگران بشناسانند. اگر هدف برگزاری همایش را به خوبی بدانید و بتوانید سخنرانی خوبی در حیطه کاری تان داشته باشید، می توانید خود را به عنوان یک متخصص معتبر و بنیانگذار حرفه ای و قابل اعتماد به مردم بشناسانید.
7- بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید
بازاریابی ایمیلی یکی از کارآمدترین روش هایی است که برای فروش مجدد به مشتریان قدیمی می توانید از آن استفاده کنید. از وبلاگ کسب وکارتان به منظور گردآوری فهرست ایمیل مشتریان و تشویق آنها به عضویت در خبرنامه استفاده کنید. اگر مطالب خوبی برای مشترکان عضو ارسال کنید، آنها را به مشتریان آینده خود تبدیل خواهید کرد.
حالت ایده آل این است که قبل از تولید و توزیع محصولات یا ارائه خدمات تان به گردآوری ایمیل بپردازید تا بتوانید خیلی زود با بازاریابی ایمیلی ارتباط خوبی با مشتریان احتمالی برقرار کرده و فرآیند فروش را هرچه سریع تر آغاز کنید.