یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

شعارهای تبلیغاتی نامناسب و بی مفهوم علاوه بر اینکه باعث خدشه دار کردن اعتبار یک شرکت و کسب وکار شما می شود حتی تأثیر معکوسی روی جذب مشتری هم خواهد گذاشت. به گزارش هورموند، مطمئنا وقتی پیامی را بارها شنیده باشید، تکراری شده و دیگر نمی تواند توجه شما را به خود جلب کند.

در ادامه به بیان برخی از این شعارهای تبلیغاتی نامفهوم می پردازیم که امروزه کارکرد خود را ازدست  داده اند.

بالاترین کیفیت را ارائه می دهیم

همه کسب وکارها مدعی هستند که بالاترین کیفیت را ارائه می دهند و مشتریان  هم می دانند که در 99درصد موارد، این عبارت صرفا یک ادعای محض است. ضمن اینکه منظور از «بالاترین کیفیت» مفهوم مشخصی نیست و معلوم نیست این کیفیت برتر در مقایسه با چه محصولی و براساس چه استانداردی تعیین شده است.

بهترین خدمات را از ما بخواهید

تقریبا می توان گفت که تمام شرکت ها ادعای ارائه بهترین خدمات را دارند و تمام مشتریان  هم می دانند که این ادعا در مورد تمام آنها صدق نمی کند. ضمن اینکه تجربه ثابت کرده است شرکت هایی که روی این قضیه ادعای بیشتری دارند، خدمات قابل قبولی هم ارائه نمی دهند. به خاطر داشته باشید این قاعده معکوس همواره برقرار است؛ «همیشه روی موردی تأکید بیشتری دارید که کمتر به فکر انجام دادن آن هستید.»

پیشرو در این عرصه هستیم

واژه های این عبارت قبل از اینکه به گوش برسند، اثر خود را ازدست  داده اند، چراکه بیشتر ما از شنیدن این پیام خسته شده ایم. علاوه بر این، این سوال همیشه پیش می آید که «صنعت پیشرو» چه معنایی دارد؟ یعنی شما بهتر از هر شرکت دیگری این کار را انجام می دهید؟ آیا رقبا از وجود پدیده ای چون شما شگفت زده شده اند؟ بدیهی است که این عبارت هم جز ادعای پوچ، مفهوم دیگری ندارد. 

مشتری مداری هدف اصلی ما است

اگر هدف اصلی شما مشتری مداری است پس تمرکز چندانی روی کیفیت محصول، سرمایه گذاری یا کارکنان خود ندارید. چرا یک مشتری باید به چنین شرکتی اعتماد کند؟ 

مجهز به آخرین فناوری هستیم

درواقع معنای ضمنی که از این پیام می توان برداشت کرد این است که «ما معمولی هستیم» چراکه اگر پیشرفت فناوری به سطح معینی محدود باشد، همه به آن دسترسی دارند. آخرین باری را که شرکتی توانست محصولی فراتر از فناوری موجود در بازار ارائه کند، به خاطر دارید؟ بله. محصول آیفون اپل بود که آن هم مربوط به ۱۰ سال پیش بود.

محصول ما نسل جدیدی از… است

همان اعتراض مورد قبل در اینجا هم وارد است. طبیعتا وقتی فناوری حرکتی روبه جلو دارد، شرکت های دیگر هم در یک نقطه ثابت نمی مانند. اصطلاح «نسل» به یک جریان اشاره دارد. ازاین رو، روی کار آمدن «نسل جدید» را می توان به دیگر شرکت ها نیز تعمیم داد. 

در این زمینه به عنوان یک رهبر فکری شناخته شده هستیم

این شعار در ذهن خواننده این مفهوم را تداعی می کند که ایده های دیگر افراد متعلق به این کمپانی است. حتی در مثبت ترین حالت، این طور برداشت می شود که ایده های خوب نخست متعلق به این شرکت است و بقیه در حال استفاده از آن هستند. در کل «رهبر فکری» معنای معقولی ندارد و مفهوم قابل قبولی را منتقل نمی کند. 

اعضای گروه کاری ما گروهی مجرب هستند

یکی از راه های تشخیص پوچ بودن یک پیام تبلیغاتی آن است که از عبارت متضاد آن استفاده کنیم. برای مثال در مورد این پیام می توان گفت:  «اعضای گروه ما گروهی بی تجربه هستند.» این نوع پیام ها در حالتی کاربرد دارند که پاسخی متقابل به پیام تبلیغاتی گروه رقیب باشند، در غیر این صورت ادعایی خسته کننده و بی معنا هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6etT3DBa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه