یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

صنعت بسته بندی (PACKAGING) از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، به گونه ای که بسته بندی ها در یک کالا ابزاری برای معرفی آن کالاست و به عنوان یک رسانه عمل می کند.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، تمامی محصولات تولید شده به بسته بندی های خاص خود نیاز دارند که علاوه بر نگهداری، مشخصات آن نیز در آن درج شده باشد و از همه مهم تر بتواند مشتریان را جذب کند.

اهداف بسته بندی ها در کالاهای مختلف

۱- حفظ و نگهداری کالا

با توجه به میزان اهمیت یا آسیب پذیر بودن کالا، بسته بندی متناسب با آن طراحی می شود، به عنوان مثال پکیج یک کالای شکستنی یا مواد دارویی حساس تر بوده و باید از درجه محافظت بالاتری نسبت به برخی کالاهای غیر حساس مانند بسته بندی کردن تعدادی خودکار، دفترچه و کالاهایی از این دست باشد.

2- اطلاع رسانی و معرفی کالا

منظور از اطلاع رسانی در بسته بندی کالا آن دسته از اطلاعاتی است که روی بسته بندی درج می شود، اطلاعاتی شامل نحوه نگهداری مناسب کالا، مشخصات کالا، طرز استفاده، ترکیبات و موارد و اطلاعات اینچنینی.

3- بازاریابی و تجارت

بسته بندی هر کالایی به عنوان یکی از اهرم های مهم در بازاریابی و ترغیب مشتریان است. بسته بندی کالا یک اهرم ارتباطی بین تولیدکنندگان و مشتریان است که به شکل ظاهری قابل مشاهده است.

4-  امنیت کالا

امنیت پکیج کالا جهت جابه جایی و حمل و نقل آن بسیار مهم است. برخی بسته بندی ها هم به لحاظ امنیتی بسیار مقاوم و محافظ هستند و هم از نظر دسترسی غیر قانونی یا آسیب به کالا.

5- راحت بودن از لحاظ ارتباط با مشتری و نقل و انتقال

بسته بندی ها باید به گونه ای طراحی شده باشند که به جز سهولت در ارائه و نشان دادن کالا، در پخش و انبار کردن کالا نیز بتوانند سرعت و سهولت ایجاد کنند. پکیج نوعی عملکرد کسب و کار و بازاریابی است که براساس اصول علمی انجام می شود. در کالاهای خوراکی و غذایی به جز موارد امنیتی دیگر مانند محافظت بهداشتی از کالا پکیج باید بتواند مدت زمان نگهداری از کالا را افزایش دهد. اهمیت بسته بندی مناسب به حدی است که اگر طراحی بسته بندی نامناسب شکل بگیرد می تواند تمامی بودجه و هزینه صرف شده برای تولید کالا را از بین ببرد.

البته تولیدکنندگان باید مدنظر داشته باشند که سرمایه گذاری بیش از حد روی پکیج کالا نه تنها موجب افزایش فروش آنها نمی شود، بلکه ممکن است موجب کاهش تقاضا و فروش نیز باشد، زیرا هزینه بسته بندی می تواند موجب افزایش قیمت آن کالا شود درحالی که خود کالا از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. از نظر ظاهر پکیج، رنگ پکیج نیز از مولفه هایی است که دقت در انتخاب رنگ مناسب می تواند میزان موفقیت و فروش کالا را بالا ببرد. به عنوان مثال رنگ آبی یا سفید برای مواد شوینده، رنگ قرمز برای چای و رنگ های متناسبی از این دست که با محصول همخوانی دارد، بهتر است مورد استفاده قرار بگیرد.

اشکال مختلف بسته بندی ها

بسته بندی نخستین: نخستین لایه از پکیج که به صورت بی واسطه با کالا در ارتباط است.

بسته بندی دومین:  لایه خارجی بعد از پکیج اولیه است.

بسته بندی سومین:  برای جابه جایی های طولانی و برون مرزی و انتقال در کشتی ها از آن استفاد می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O6bmfnK4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه