برای حذف رقبای کپی کار در تبلیغات سه گزینه پیش رو خواهید داشت.
1- فراموش کردن رقبا، با این امید که بسیاری از مشتریان بالقوه قابلیت های شما را می شناسند و می دانند که این ایده های کپی شده توسط رقبا از آن شما بوده است، ازاین رو نسبت به آنها واکنشی نشان نمی دهند و به خرید محصول شما روی می آورند.
در بیشتر موارد این گزینه بهترین گزینه است، زیرا تعداد محدودی از رقبا به کپی برداری از کلیه فعالیت ها یا ایده های خلاقانه شما دست می زنند. بیشتر شرکت ها اگرچه در جست وجوی اطلاعات رقیب خود هستند اما در برابر مشتریان و در فعالیت های تبلیغاتی خود را نسبت به رقبا بی تفاوت نشان می دهند.
2- نشان دادن واکنش های محدود نسبت به فعالیت های رقبا با ایجاد تغییرات جزئی در تبلیغات. برای مثال اگر یکی از رقبا محصولات خود را به حدی کاهش دهد که این تغییر، زنگ خطری برای بازار شما باشد، می توانید با تأکید بر ارزش و کیفیت محصولات خود به مشتریان، اهمیت این مسئله را در مقایسه باقیمت محصول یادآوری کنید.
برخی شرکت ها با رقبایی سروکار دارند که دائما به تقلید فعالیت های تبلیغاتی آنها می پردازند. در این صورت این گزینه بهترین راهکار است. با این کار به این دسته از رقبا نشان می دهید که نسبت به کپی برداری آنها بی تفاوت نبوده اید و شما نیز قادرید با ایجاد کوچک ترین تغییر در تبلیغات خود مشتریان را نسبت به اقدام منفی آنها آگاه سازید.
3- سربه سر شدن با رقبای جدی. برای مثال، اجرای تبلیغات مقایسه ای با تأکید بر برتری محصولات شما در برابر اصلی ترین رقیب تان و ذکر جزییات مزیتی منحصربه فرد محصول شما و سایر نکاتی که می توانند وجود رقابت جدی میان شرکت شما و رقبای تان را برای عموم مشتریان آشکار سازند.
این گزینه تنها در شرایطی بهترین راهکار محسوب می شود که کپی برداری رقبا سهم بازار شما را به شدت تهدید کند و حساب مخارج و درآمدهای شما را به هم بریزد که درنتیجه چاره ای جز شاخ به شاخ شدن با رقیب وجود ندارد. با انتخاب این گزینه بخشی از هزینه های تبلیغاتی شما برای معرفی رقیب تان صرف می شود و به ندرت سرمایه گذاری منطقی به شمار می آید. حتی اگر تبلیغ شما به گونه ای باشد که مخاطبان شما را دلزده کند بازهم این اقدام میزان آگاهی از نام و برند رقیب را در ذهن مخاطبان افزایش می دهد.