یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

رادیو متفاوت از تلویزیون و چاپ است و تفاوت در این است که تصویر ندارد، نویسنده آگهی رادیویی با کلمات و اصوات کار می کند. کلمات و اصوات او باید تصویر کالایی را در ذهن شنونده خلق کنند.

به گزارش هورموند، یک آگهی رادیویی برای کیک سنتی قادر به نشان دادن تصویر خانواده ای که مشغول خوردن کیک و لذت بردن از آن هستند، نیست. پس شما باید از اصوات برای به تصویر کشیدن این صحنه استفاده کنید: صدای بریدن کیک، فرو بردن چنگال در کیک، جویدن آن توسط افراد و تحسین و تمجید آنها از دستپخت صاحب خانه.

فرض کنید که این کیک در بسته بندی زیبایی در سوپرمارکت محلی به فروش می رسد. شما نمی توانید از طریق رادیو این بسته بندی را زیبا نشان دهید. شما باید از گوینده بخواهید که بگوید این کیک خانگی که در بسته بندی آبی زیبایی قرار گرفته است، در سوپرمارکت محل شما به فروش می رسد.

اکنون صنعت کوچکی شکل گرفته است که به نوشتن و تهیه آگهی های رادیویی برای آژانس های تبلیغاتی می پردازد. بسیاری از نویسندگان و سرپرستان خلاق به آگهی رادیویی با دیده حقارت نگاه می کنند و از اینکه چنین تکالیفی را به کسان دیگر محول کنند، خوشحال می شوند. در این زمینه نیز همواره متخصصانی وجود داشته اند. سال های متوالی، نام استان فریبرگ با آگهی هایی که برای محصولات مختلف در رادیو خلق می کرد، بر سر زبان ها بود. سپس دیک ارکین و برت بردیس سلطان این قلمرو بودند. اکنون جان کلیس حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در مقاله ای که اخیراً در رایترز دایجس توسط نویسنده تبلیغات دیوید کمپیتی نوشته شده است، رهنمودهایی برای نویسندگان آگهی های رادیویی ارائه  شده است:

1- کلیدها را جست وجو کنید. کلیدها همان اطلاعات داخلی هستند که فروشندگان یک شرکت از گفت وگو با مصرف کنندگان کسب می کنند. این اطلاعات می توانند نکات فروش حساس را تعیین کنند.

2- در مورد مزایا صحبت کنید. به شنونده بگویید که این کالا چگونه به آنها خدمت خواهد کرد.

3-دقیق صحبت کنید، از جملات کوتاه استفاده کنید.

4- اطلاعات کلیدی را تکرار کنید.

5- بدانید که در چه موردی صحبت می کنید. در مورد کالا تحقیق کنید.

6- منابعی را که تولیدکننده برای تهیه آگهی رادیویی مورد استفاده قرار داده است، شناسایی کنید.

وظایف مسئول تبلیغات

مسئول، متصدی، کارشناس، مدیر یا هر شخصی که وظیفه ایجاد ارتباط بازرگانی از نوع تبلیغات را به عهده دارد، اعم از اینکه در داخل واحد اقتصادی شاغل باشد یا یک آژانس یا مشاور تبلیغاتی باشد، باید امور زیر را انجام دهد:

1- تعیین هدف از تبلیغات

2- شناسایی دقیق مخاطب هدف گیری شده

3- تفکر و پیش بینی پاسخ یا رفتار مورد انتظار از مخاطب

4- انتخاب و طراحی پیام

5- انتخاب منبع ارسال پیام  (چه کسی؟)

6- انتخاب و خرید زمان و محل رسانه

7- تخمین بودجه برای رسیدن به هدف

8- طراحی مکانیسمی برای جمع آوری پاسخ ها

9- محاسبه ثمربخشی تبلیغات انجام شده

10- ادامه برنامه یا اصلاح یا قطع آن

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ijqsh4XW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه