همه ما می دانیم که مشتریان امروزی خیلی دیر به کسب وکارها اعتماد می کنند، چرا که در گذشته سخنان تعریفی و تمجیدی نادرست بسیاری از کسب وکارها شنیده اند و محصولاتی را خریداری کرده اند که همان چیزی که شنیده بودند نبوده است. از همین رو، در بازاریابی عصر جدید، جلب اعتماد مشتری بیش از هر چیزی اهمیت دارد. امروزه بازاریابان تلاش می کنند از طریق روش های مختلف اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند.
به گزارش ibazaryabi برای این کار از بازاریابی محتوایی، بازاریابی ویدئویی، خدمات به مشتریان عالی و صداقت استفاده می کنند.
با این حال، تحقیقات نشان می دهد که مردم اعتماد ناچیزی به گفته های خود صاحبان کسب وکار و بازاریابان شان دارند، در عوض، گفته های مشتریان دیگر به شدت در ذهن و تصمیم آنها تأثیرگذار است.
از همین رو کسب وکارهای بسیار زیادی به توصیفات مشتری یا همان تستی مونیال ها روی می آورند.
هر کسب وکاری می تواند از مزیت های بی شمار تستی مونیال ها یا توصیفات مشتری بهره مند شود.
در ادامه چند نکته مهمی که باید هنگام استفاده از توصیفات مشتری در سایت خود رعایت کنید، آورده شده است.
لازم نیست تعداد زیادی از توصیفات مشتری را منتشر کنید
شما از تستی مونیال ها برای جلب اعتماد مشتری استفاده خواهید کرد، بنابراین فقط آن توصیفاتی را منتشر کنید که به جای پیشنهاد مستقیم محصول شما به جزییات و نقاط دردی می پردازند که محصول شما آنها را برطرف می کند.
این موارد منجر به تحریک ذهنی مشتری می شوند و او را به خرید ترغیب می کنند.
علاوه بر این، اگر شما همه توصیفات مشتری را در وب سایت خود منتشر کنید، کاربر بین آنها گم شده و احتمالا بین گفته ها تناقض هم پیدا کند.
اکثر وب سایت ها اغلب حدود ۵ تا ۱۰ عدد توصیف دارند.
نمایش چهره مشتری در کنار توصیفات خود
براساس آنچه تحقیقات نشان داده اند، اضافه کردن تصویر مشتری در کنار بیانیه اش، میزان کلیک را به طور قابل توجهی بالا می برد.
بنابراین از هر مشتری که برای شما تستی مونیال می فرستد، بخواهید همراه با آن، عکسی را نیز ارسال کند.
این تصویر می تواند فاکتور اعتماد به کسب وکار شما را تا 10 برابر افزایش دهد.
از نمایش تستی مونیال ها در همه جای سایت اجتناب کنید
بهترین مکان برای نمایش توصیفات مشتری همان صفحه اول سایت، در قسمت های پایینی آن است.
بسیاری از کسب وکارها این موضوع را نادیده گرفته و تستی مونیال ها را در بخش های مختلف سایت نمایش می دهند.
این کار دقیقا مثل این است که یک فرد پشت سر هم از خود تعریف کند و بگوید که چقدر کارش خوب و حرفه ای است.
در چنین شرایطی نه تنها مخاطب اعتماد نخواهد کرد، بلکه حس بدی به دست آورده و شاید حدس بزند که تستی مونیال های شما جعلی هستند.
برای مشتریان تمامی خدمات خود تستی مونیال بنویسید
محصولی که هر کسب وکاری ارائه می دهد، ممکن است از جهات گوناگون برای مشتریان ارزشمند باشد، بنابراین شما باید تستی مونیال ها را به گونه ای انتخاب کنید که همه نیازهای همه مشتریان را مدنظر قرار دهد.
به عنوان مثال، اگر شما هم در زمینه شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید و هم در زمینه سئو؛ یک تستی مونیال از مشتری شبکه های اجتماعی خود و یک تستی مونیال از مشتری سئوی خود منتشر کنید.
هرگز از توصیفات مشتری جعلی استفاده نکنید
همانطور که گفتیم مشتریان امروزی بسیار هوشمندتر از قبل شده اند؛ آنها به سادگی می توانند توصیفات مشتری جعلی و واقعی را از هم تشخیص دهند. از طرف دیگر، این توصیفات برای جلب اعتماد مردم ساخته شده اند.
جلب اعتماد چیزی نیست که به همین راحتی به دست آید.
شما هم اگر محصول یا خدمات خوبی ارائه کنید، مطمئنا مشتریانی خواهید داشت که بخواهند راجع به خدمات خوب شما و احساسات خود حرف بزنند.
منبع: impactbnd