دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغات اعم از چاپی، تلویزیونی، رادیویی، خیابانی، تبلیغ در لحظه خرید یا اشکال دیگر یکی از حیطه های اصلی به کاربستن خلاقیت است. اگر در صنعت تبلیغات فعالیت می کنید یا تبلیغات قسمتی از برنامه مارکتینگ تان است، موفقیت شما به خلاقیت در تبلیغات بستگی دارد، چراکه اگر در تبلیغات شما فقط همان چیزی را بگویید که می خواهید مردم بدانند، مردم توجهی به آنها نخواهند کرد. تبلیغات بسیار زیاد دیگری برای جلب توجه آنها با شما رقابت می کنند. فقط خلاقانه ترین تبلیغ ها از میان شلوغی راه خود را می گشایند، جلب توجه می کنند و تأثیری پایدار بر نگرش های مشتریان برجا می گذارند.

به گزارش هورموند، خلاقیت در تبلیغات ابزاری برای برقراری ارتباط میان محصول شما و مشتریان احتمالی تان است. تبلیغات در مارکتینگ نقش مهمی دارد و شما با اضافه کردن خلاقیت به تبلیغات تان می توانید برای افزودن چیزی خاص این نقش را مؤثرتر کنید. کارشناسان مارکتینگ از خلاقیت کمک می گیرند تا بر وجه تمایز و ویژگی و منحصربه فرد بودن محصول تأکید کنند و باعث شوند آن نوع محصول در چشم مشتریان جلوه خاصی پیدا کند.

لپ تاپ های آی. بی. ام بی شک ویژگی های فنی خاصی دارند که آنها را کم و بیش منحصر به فرد می کند، اما بسیاری از شرکت های دیگر نیز لپ تاپ های خوبی می سازند. پس چگونه آی.بی. ام این قدر شاخص می شود؟ یکی از عنوان های یک آگهی چاپی برای لپ تاپ های آی.بی. ام بر قابلیت حمل آن تأکید می کند، کمتر می توان این ویژگی را بی نظیر دانست، درنتیجه کارشناسان مارکتینگ با درج این پیغام که «این همان چیزی است که شکسپیر ترجیح می داد در پرواز به کنار دریا از آن استفاده کند» شخصیت خاصی به این برند دادند.

ممکن بود آگهی تبلیغاتی مرد تاجری را درحال کار با لپ تاپ نشان دهد، با این عنوان که «این همان چیزی است که یک مدیر باهوش در سفر تجاری همراه خود می برد» اما کپی رایتر به جمله و تصویری جذاب تر منجر شد. (عنوان انتخابی شما چیست؟ چه ایده جالبی دارید؟) و این عنوان باید خلاقانه نکته ظریفی را درمورد نیاز مشتری بیان کند؛ چیزی که به ایده اصلی و اولیه تولید این محصول برمی گردد؛ تمام فکری که پشتوانه تولید کامپیوترهای شخصی است، کمک به کاربر برای بهتر کارکردن است، پس چرا این کار بهترین کار نباشد؟

اگر شکسپیر امروز زنده بود آیا خواهان بهترین ابزارهای نگارش موجود نبود؟ مشتریان امروزی هم همین را می خواهند. فکر خلاقانه پشت این آگهی تبلیغاتی موفق، همین است. این تبلیغ موفقیت آمیز ارزیابی شد، چراکه توجه همه را به خود جلب کرد، به یادماندنی بود و تصویری مثبت از محصول مذکور ارائه کرد.

نگارش شرح وظایف خلاقانه تبلیغات

استفاده از شرح وظایفی خلاقانه که درواقع سکویی اطلاعاتی برای اجرای تفکرات خلاقانه است، برای تبلیغات بسیار مفید است. شرح وظایف خلاقانه بیانگر اهداف اصلی و نقاط تمرکز تبلیغ است و اطلاعاتی تکمیلی فراهم می کند که کمک بزرگی است برای ابتکاراتی که باید به خرج دهید. گاهی اوقات افراد فکر می کنند که شرح وظایف خلاقانه به سوالات اساسی روزنامه نگاران یعنی چه کسی، چه چیزی، چه وقت، کجا، چرا و چگونه؟ پاسخ می دهد.

شرکت های تراز اول تبلیغاتی مانند لئوبورنت، شرح وظایف خلاقانه را به شکل زیر طراحی می کنند.

- تعیین هدف: باید بدانید تبلیغ به دنبال رسیدن به چه غایتی است. اهداف و مقاصد را واضح و مشخص کنید؛ رسیدن به یک هدف آسان تر از تحقق چندین هدف است. توصیف مختصری ارائه دهید از اینکه چه کسی هدف تبلیغات شما است زیرا اعمال این گروه موردنظر تعیین می کند که آیا شما به هدف خود رسیده اید یا نه؟

- شواهد حمایتی: باید مشخص کنید تعهدات محصول چیست و شواهد حمایت کننده از این تعهدات کدام است. شما با استوار کردن استدلال تان بر این نکته زیربنایی است که مخاطبان تان را در تبلیغ متقاعد می کنید. شواهد حمایتی یا بر حقایق و منطق استوار است یا بر جذابیتی شهودی و عاطفی؛ در هر صورت باید پایه حمایتی محکمی برای خود فراهم کنید.

- انتخاب لحن منحصر به فرد تبلیغ: در این مورد خصوصیت، حس و حال یا شخصیتی شاخص مدنظر است. شما با انتخاب لحن منحصر به فرد تبلیغ و تکیه بر سابقه طولانی محصول تان تصویر آن را در ذهن مخاطبان خود برجسته می کنید. انتخاب لحن منحصر به فرد تبلیغ معمولا مبتنی بر اهداف شماست. هدف خرده فروشی محلی ممکن است جذب خریداران بسیار برای فروش ویژه روز کارگر باشد، بنابراین خرده فروش مذکور باید به این رویداد هویتی خاص بدهد، پس احتمالا لحن مناسبی برای تبلیغش درنظر می گیرد.

در مقابل، کارشناس مارکتینگ خط تولید جدید نوشابه های مناسب برای سلامتی که در سطح کشور کار می کند، باید برای مارک و نوع محصولش هویتی ایجاد کند، درنتیجه شرح وظایف خلاقانه اش باید بر تعریف هویت آن مارک در قالب کلمات متمرکز شود.

مورد زیر مثالی از یک شرح وظایف خلاقانه تبلیغات محلی یک کافی شاپ جدید را نشان می دهد.

- هدف: به طریقی افرادی را که در نزدیکی ما کار می کنند به درون فروشگاه کشاندن تا قهوه و شیرینی های ما را امتحان کنند.

- حمایت: معرفی قهوه های ویژه شرکتی که در سایر نقاط معروف است، اما تاکنون در این منطقه توزیع نشده است. همچنین ارائه شیرینی های دانمارکی و کلوچه های عالی که شیرینی پزی فرانسوی آن را پخته باشد.

- لحن: محیطی مناسب است که عالی، آراسته و در عین حال گرم و پذیرنده باشد. آنها که در زندگی به دنبال بهترین ها هستند ترجیح می دهند به چنین فروشگاهی بیایند و افرادی که به اینجا می آیند می خواهند افرادی همفکر را ملاقات کنند که آنها نیز بهترین های دنیا را می خواهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TMi93WCL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه