یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

شیوه های تصمیم گیری

7 سال پیش ( 1396/6/6 )
پدیدآورنده : مهندس محسن نادری  

امروز می خواهم در مورد شیوه های تصمیم گیری افراد با شما صحبت کنم، اما پیش از آن مرور می کنم در ابتدا فرد مقابل باید ما را شبیه خود بداند تا با ما هم صحبت شود و زمان خود را در اختیار ما قرار دهد. در گام بعدی ما باید بفهمیم او چگونه مسائل را درک می کند و در گام سوم باید بفهمیم او چگونه تصمیم می گیرد. در خصوص دو گام اول مفصل در مقالات قبلی توضیح دادم اما گام سوم:

برای اینکه بدانیم طرف مقابل ما چگونه تصمیم می گیرد باید بدانید خودتان چه می خواهید یا دست کم چه نتیجه ای شما را راضی می کند.

مهم: دوم باید بدانید که هر شخص هر کاری تأکید می کنم هر کاری را به دلایل خود و نه به دلایلی که برای شما اهمیت دارد انجام می دهد، برای همین است که آشنا شدن با دلایل تصمیم گیری اطراف بسیار مهم است و به شما این امکان را می دهد تا از مورد رضایت بودن پیشنهادهای تان مطمئن شوید.

اشخاص هر کدام به سبک خود تصمیم می گیرند، اما باید توجه داشته باشید استراتژی هایی که افراد برای تصمیم گیری اتخاذ می کنند براساس نوع موضوع مورد تصمیم می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال تصمیم در خصوص خرید یک دستگاه تا استخدام یک کارمند، اما به صورت کلی فرآیند تصمیم گیری از سه مرحله: 1- پیدا کردن انگیزه 2-ایجاد تصمیم 3- تأیید تشکیل می شود.

چند مثال ساده برای مدل های تصمیم گیری افراد برایتان آوردم تا شکل کلی آن را بفهمید.

1- داشتن اطلاعات زیاد: برخی افراد با داشتن اطلاعات زیاد تصمیم می گیرند و برخی با اطلاعات زیاد گیج می شوند.

2- مشورت گرفتن: برخی افراد برای تصمیم گرفتن حتما به شخص ثالثی احتیاج دارند و برخی فقط به تنهایی تصمیم می گیرند.

3- زمان تصمیم گیری: برخی افراد نیاز به زمان مناسب جهت تصمیم گیری های شان دارند. به آنها زمان بدهید. با تحت فشار قراردادن آنها با مقاومت بیشتری روبه رو می شوید و برخی سریع هستند. زمان را نباید از دست بدهید، در کمترین زمان او را به نقطه اتمام تصمیم گیری برسانید.

حال باید با پرسیدن سوالات متوجه این موضوع شوید که فرد طرف مقابل با چه روشی تصمیم می گیرد یا با مطالعه سوابق خریدش از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

فراموش نکنید موضوع تصمیم گیری برای یک خرید علاوه بر شیوه های تصمیم گیری به شرایط محیطی، شرایط فرهنگی و اقتصادی طرف مقابل نیز وابسته است.

کارشناس فروش و بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e4glT821
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه