دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

در این پست به نکاتی که می توانند آگهی تلویزیونی را جذاب، به یادماندنی و مؤثر سازند، می پردازیم.

 در ادامه مطلب که توسط سایت هورموند ارائه شده است این نکات را مرور خواهیم کرد.

- تلویزیون رسانه ویژه تصاویر است نه کلمات، اما به طور حتم تصاویر شما پیامی را ارسال می کنند. اگر صدای تلویزیون را کم کنید و با تماشای تصویر به تنهایی، متوجه نشوید که داستان از چه قرار است، پس آگهی شما محکوم به ناکامی است، درهرصورت، تصویر و صدا باید در کنار یکدیگر عمل کنند؛ کلمات باید نمایش را توصیف کنند.

- بینندگان به مدت محدودی، برای مثال ۳۰ تا ۶۰ ثانیه می توانند یک صدا یا یک تصویر را تماشا کنند، پس اگر آگهی شما نیاز به کلمات زیادی دارد، تصویرها را ساده کنید. از طرف دیگر، اگر طرح های گرافیکی پیچیده ای را مورد استفاده قرار می دهید، حداقل کلمه ها را بگیرید. بیننده نمی تواند یک نمایش بصری چشمگیر را در کنار هجوم متوالی و سریع گوینده تحمل کند.

- در مورد بینندگان خود بیندیشید؛ همان کسی که در مقابل تلویزیون نشسته است. آیا آگهی شما آنقدر جالب است که او را از رفتن به  سمت یخچال یا دستشویی بازدارد؟

- آگهی خود را براساس بودجه موجود خود برنامه ریزی کنید. استفاده از آگهی موزیکال، طرح های گرافیکی، بازیگران، کارتون و سایر ابزار تبلیغ، بسیار گران تمام می شوند. تنها معرفی مستقیم کالا در مقابل دوربین تلویزیون و نمایش مستقیم طرز کار آن، نسبت به سایر روش ها، ارزان تمام می شود.

- نکته موردنظر خود را صریح اعلام دارید. شما فقط ۳۰ تا ۶۰ ثانیه فرصت دارید پیام خود را ارسال دارید (حداکثر ۹۰ کلمه). یک آگهی چاپی در مقایسه با آگهی تلویزیونی می تواند دارای ۱۵۰۰کلمه باشد. پس آگهی تلویزیونی شما باید ساده، مستقیم و مربوط به موضوع باشد.

- اطمینان پیدا کنید که آغاز آگهی شما کاملا گیرا و جذاب باشد. چهار ثانیه نخست یک آگهی، درست مثل عنوان یک آگهی چاپی است. آنها مشخص خواهند کرد که آیا بیننده بی حرکت بر جای خواهد ماند یا آنکه به دنبال کارش خواهد رفت.

- اگر کالای شما را می توان از قفسه سوپرمارکت ها خریداری کرد، برچسب آنها را نشان دهید. دوربین را کاملا روی کالا متمرکز کنید تا خصوصیات بسته بندی آن روشن شود.

-از حرکت استفاده کنید. فیلم برخلاف اسلاید رسانه حرکتی است. حرکت اتومبیل ها را نشان دهید. ریختن قطره قطره شیره انگور را و لیوان نوشابه گازداری را که کف می کند و بالا می آید. از صحنه های راکد اجتناب کنید.

- به خاطر داشته باشید که تلویزیون از صدا نیز به اندازه سیما استفاده می کند. بگذارید بیننده صدای موتور اتومبیل را در حرکت بشنود یا جلز ولز سرخ شدن املت را یا ترکیدن ذرت بوداده را. افراد صدای سرخ شدن یک املت را اشتها برانگیز تر از تماشای تصویر آن می یابند.

- از «سوپر» استفاده کنید. اینها عنوان هایی بزرگ هستند که به رنگ سفید تایپ  شده اند و در بالاترین نقطه تصویر به چشم می خورند. سوپر معمولا نکات فروشی را که در تبلیغ بیان شده است، تصویب می کند. اگر شما از طریق پست، کپسول های ویتامین می فروشید، یک سوپر بر بالای پاکت خود قرار دهید: «غیرقابل دسترس در داروخانه ها». مردم درصورتی که بتوانند داروئی را از داروخانه ها تهیه کنند، هرگز برای خرید آن به سفارش پستی اقدام نخواهند کرد.

- نام کالا و نکات مهم آن را حداقل دو بار تکرار کنید. این کار دو علت دارد؛ نخست، تکرار یک مطلب، یادآوری آن را آسان تر می سازد. دوم، بسیاری از بینندگان احتمالا در بدو امر به این آگهی توجه نکرده اند، پس برای اطمینان خاطر آن را تکرار می کنید.

- از تکرار مطالب خسته کننده اجتناب کنید. آگهی خود را نوظهور، به یادماندنی و اندکی متفاوت خلق کنید. برای مثال تبلیغ همبرگر برگرکینگ، درواقع نوعی معرفی کالا به طور مستقیم در مقابل دوربین است، اما به یادماندنی است زیرا از کودک بامزه ۱۲ساله ای که پنج ساله می نماید، استفاده شده است.

- محصول را فراموش نکنید. مردم را نشان دهید که مشغول خوردن محصول هستند یا پوشیدن آن یا مصرف آن. مردم را وادارید در مورد نکات مثبت کالا حرف بزنند.

- اگر شما می خواهید بیننده کالای شما را سفارش بدهد یا تقاضای اطلاعات بیشتری بکند، این مطلب را در آغاز آگهی اعلام دارید: «کاغذ و قلم بردارید و از این آگهی خاص بهره بگیرید…». کمتر کسی هنگام تماشای تلویزیون قلم و کاغذ یادداشت در کنار خود دارد.

- اگر از شخصیت معروفی برای تبلیغ خود استفاده می کنید، حتماً او را به نام معرفی کنید. بسیاری از افراد در صورت عدم معرفی، آنها را شناسایی نخواهند کرد.

- در تبلیغ خرده فروشی های محلی، آدرس و جهت دقیق فروشگاه ها را بدهید. اگر نمایندگی فروش در نقاط مختلف وجود دارد، از بینندگان بخواهید از دفتر تلفن کمک بگیرند و به نزدیک ترین فروشگاه محلی بروند.

طول یک تبلیغ تلفنی می تواند به صورت ۱۰، ۳۰، ۶۰ تا ۱۲۰ ثانیه ای باشد. تبلیغات ۱۰ ثانیه ای اغلب برای تقویت آگهی های ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ای استفاده می شوند. در یک آگهی ۶۰ ثانیه ای، می توانید حداکثر از ۹۰ کلمه استفاده کنید و حتی کمتر. شما تنها در بروشورها و آگهی های پستی و چاپی است که از فضای کافی برای توضیح تمامی نکات برخوردارید؛ تلویزیون دارای شرایط محدودتری است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mPt5o1HF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه