اگر قصد دارید از روابط عمومی برای بازسازی جایگاه برند خود استفاده کنید و این موضوع شما را ترغیب کرده است که از نزدیک به برنامه روابط عمومی خود نگاهی بیندازید، در این مطلب کوتاه به نقل از سایت هورموند به بیان چهار قانون ساده که می تواند به عنوان نقطه شروع به شما کمک کند می پردازیم.
1- نخست دریابید که جایگاه تان در ذهن عموم چیست. چند دلاری برای پژوهش خرج کنید یا شال و کلاه کنید و بیرون بروید و با مشتریان و مخاطبان تان حرف بزنید. فراموش نکنید که مهم ترین افراد، سردبیران نشریه های کلیدی هستند.
2- راهکار بازسازی جایگاه برندتان را انتخاب کنید. مهم است مفهوم خاصی را که می خواهید از طریق تبلیغات و روابط عمومی به دست آورید، از صفر شروع کنید. یقین بدارید که فرد دیگری به این مفهوم نپرداخته است و از به کاربردن اصطلاحاتی مانند مترقی، مدرن و دینامیک پرهیز کنید. اینها ارتباطی با بازسازی جایگاه برند ندارند و روابط عمومی نمی تواند کار چندانی در خصوص آنها انجام دهد.
3- همه را متقاعد سازید که به طور انحصاری بر ایده بازسازی جایگاه برندتان تمرکز کنند. این امر شامل مدیران شما، آژانس تبلیغات و البته تمام کسانی است که در دپارتمان روابط عمومی کار می کنند. بر راهکار اصلی تان تمرکز کرده و آن را با کمک نشریه ها تقویت کنید.
4- گاه تلاش های روابط عمومی تان را همراه با فعالیت های تبلیغاتی تان و جایگاه کلی مارکتینگ تان ارزیابی کنید. روابط عمومی یکی از ابزارهای متعددی است که باید همان جهت را هدفگیری کند. اگر روابط عمومی جهتی را انتخاب کند و تبلیغات جهت دیگری را، این موضوع به خودی خود موجب شکست تان خواهد شد. به خاطر بسپارید که انطباق مجدد ادراکات، نیازمند زمان و صبر و حوصله است.