مهم ترین مسئله در فرآیند تبدیل بازدید کننده به مشتری و تکمیل فرآیند خرید انجام گفت وگوی آنلاین با بازدید کننده برای پاسخگویی به سوالات و راهنمایی بیشتر است. در واقع مهم ترین مسئله در بازاریابی اینترنتی، تعامل با مخاطب است. اگر به تمام کارهایی که در حوزه بازاریابی اینترنتی انجام می دهیم دقت کنید، متوجه خواهید شد که تمام هدف ما رسیدن به یک تعامل درست و سازنده با مخاطب است.
به همین منظور در این مقاله قصد دارم ابزار بسیار حرفه ای در زمینه گفت وگوی آنلاین را به شما دوستان عزیزم معرفی کنم.
Tawk. to
به عنوان یک ابزار رایگان به شما اجازه صحبت با بازدید کننده از طریق یک صفحه کاملا سفارشی را می دهد. اگر چه قابلیت های کمتری نسبت به بقیه ابزار گفت وگوی آنلاین دارد، اما دارای کیفیت بالایی است. شما بسیار ساده می توانید Tawk. to را در سایت خود نصب کنید. همچنین می توانید تشخیص دهید که بازدیدکننده از کدام کشور و با چه آدرس ISP و IP با شما تماس گرفته است. بنابراین شما به راحتی می توانید منطقه جغرافیایی او را پیدا کنید. از قابلیت های دیگر این ابزار انجام گفت وگوی آنلاین به صورت همزمان با چند بازدید کننده است.
ویژگی های کلیدی:
- نمایش بازدید کنندگان سایت به صورت لحظه ای
- انجام گفت وگو از طریق موبایل
- سفارشی کردن سایت با نصب ابزارک های مختلف
- ترجمه و محلی سازی خوشامدگویی ها
- نصب یک دقیقه ای
- تعامل با مخاطب از طریق محرک ها
Liveperson
یک ابزار غیر رایگان که به شما اجازه نظارت و برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان را می دهد. همچنین شما اجازه پیدا می کنید که در زمان تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا سرویس با مشتری ارتباط برقرار کنید. این ابزار در افزایش بازگشت سرمایه و اعتماد و وفاداری مشتری بسیار کارآمد است. به همین دلیل هم است که Liveperson بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین باید بدانید که این ابزار کاملا با فیس بوک سازگار است.