امروز می خواهم در مورد داشتن تنوع رفتاری و نه تنوع شخصیت با شما صحبت کنم. راه حل های متفاوت یعنی اینکه اگر شما در برابر مخاطب خود از تنوع رفتاری وسیع تری برخوردار باشید، می توانید تبادل های خود را با طرف مقابل کنترل کنید.
برای مثال به یک جلسه فروش فکر کنید، مشتری شما در مقابل نخستین پرزنت شما مقاومت می کند، بیشتر ما در دومین جلسه با همان فرد یا افراد از همان تکنیک ها و رفتار ها استفاده می کنیم و این یعنی سخت تر کردن مقاومت مشتری. یا به یک کودک 9 ساله فکر کنید که به صورت مداوم در یک میهمانی گله بی حوصلگی دارد اگر شما فقط یک راه حل داشته باشید قطعا شکست خواهید خورد. تنها راه حل داشتن راه حل های متفاوت است.
زمانی که دامنه رفتاری و تکنیک های شما وسیع تر از مخاطب تان باشد، می توانید با احاطه بر شرایط جلسه خود را آنطور که می خواهید مدیریت کنید. برای این کار شما باید آگاهی کافی را از خودتان، فرد مقابل تان و محیط بازارتان داشته باشید.
و اما کلمه تکراری تغییر؛ بیشتر افراد در یک جلسه یا بهتر بگویم یک رابطه، سعی در تغییر طرف مقابل هستند اما بهتر است بدانید تغییر دادن یک فرد تقریبا نشدنی است. با توجه به اینکه رفتار ما می تواند بر دیگران تاثیر بگذارد راه حل موثر به نظر من تغییر رفتار خودمان است. اگر ما بتوانیم به جای سعی در تکرار رفتار قبلی، رفتار خود را تغییر دهیم تاثیر بیشتری بر تغییر مقاومت طرف مقابل می گذاریم.
داشتن راه حل های مختلف – بیش از مخاطب خود راه حل داشتن – بنیادی است که براساس آن راه حل موثر بنا می شود.
کارشناس بازاریابی و فروش