فرصت امروز: یکی از مزایای مربیان کسب و کار، فرصت برای کار با بسیاری از کسب و کارها و مفاهیم کسب و کار است و دانستن این موضوع که کدام کسب و کار مؤثر و موفق است و کدام موفق نخواهد بود. ایده های منحصر به فرد می توانند موفق شوند، اما آنها نیازمند بازاریابی تجاری با توانایی مقیاس پذیری و قدرت به منظور افزایش حجم و رشد و توسعه بیشتر هستند.
یکی از کارهای غیر متعارف که ما با آن کار کرده ایم، یک شرکت در آفریقای جنوبی با نام Liza Clifford است. درحالی که مفهوم لیزا یک موفقیت فوری را به همراه داشت، این موضوع مانند اکثر ایده ها از صاحبان کسب وکار، از نظر اقتصادی قابل اعتماد و پایدار بود و این پایداری به این معناست که مردم می گویند این یک ایده عالی است، بنابراین هنگامی که این اتفاق می افتد و ایده شما از نظر مشتریان عالی به نظر می رسد در این مرحله شما نیاز به سازماندهی تعهد کارآفرینی خود به یک مدل سیستماتیک برای به دست آوردن نتایج پیش بینی شده برای خود دارید.
بنابراین باید از کسب و کار به طور کامل آگاهی داشته باشید. در ادامه به شرح دقیق تر آن می پردازیم.
1- کسب و کار می تواند بدون شما نیز اجرا شود
این موضوع به سادگی به این معنی است که سیستم ها و فرآیندهایی وجود دارند که کسب و کار را هدایت می کنند و اگر اتفاقی برای صاحب کسب و کار بیفتد، کسب و کار به دلیل داشتن طرح می تواند همچنان به رشد و توسعه خود ادامه دهد. استراتژی های رشد و فعالیت های پیش فرض روزانه روی کاغذ باید نوشته و طراحی شده باشد و با تیم مشترک در برنامه ریزی کسب و کار به اشتراک گذاشته شود.
بنابراین، این طرح باید به طور مداوم به ارائه مفهومی برای ایجاد تجربه شخصی مشتری بپردازد. لازم به ذکر است که سیستم سازی، خلاقیت شخصی یا خدمات را خنثی نمی کند، بلکه در واقع با ارائه تعاریف و پارامترها برای هر تیمی به آنها چگونگی ارتباط با هر مشتری خاص را در چارچوب ارزش و فرهنگ شرکت می آموزد. در مورد شرکت لیزا، باید گفت این شرکت با هر یک از مشتریانش با همان فرآیند اتصالات خصوصی رفتار می شود و در واقع یک تجربه فردی برای مشتریانش فراهم می کند.
2- همه چیز باید قابل اندازه گیری باشد
گاهی ایده ها می توانند مبهم به نظر برسند. بنابراین هدف ما اعداد هستند. اینکه بدانیم مشتریان مان در چه نقطه و مرحله ای برای کسب و کارمان سود تولید می کنند؟ به چه چیزهایی برای تولید سود نیاز داریم؟ چقدر کسب و کار می تواند مشتریان را راضی کند؟ و تا چه اندازه محصولات و خدمات مان می تواند افراد را برای خرید از ما ترغیب کند؟
هنگامی که این اعداد شناخته شود، آنچه باید در کسب و کارتان انجام دهید و آنچه باید هر روز برای موفقیت از آن عبور کنید برای تان روشن تر می شود. آموزش مناسب برای فروش و ارائه خدمات در یک خرده فروشی ساده می تواند فروش روزانه را به طور مؤثری افزایش دهد و همچنین برنامه تخفیف برای خرید آنلاین می تواند منابع مورد نیاز برای خرید محصولات جدید را ذخیره و به مشتری معرفی کند.
شما می توانید آنچه را که می دانید مدیریت کنید و نتایجی را که به آن نیاز دارید اندازه گیری و محاسبه کنید.
3- در پی رشد و توسعه کسب و کار خود باشید
توسعه و رشد، گزینه ای برای کسب و کار نیست بلکه حتی اگر شما یک مشاور خانگی یا اینکه می خواهید رشد اقتصادی کسب و کاری را کنترل کنید باید در پی پیدا کردن و جذب مشتریان جدیدی برای کسب درآمد بیشتر باشید تا بتوانید کسب و کار یا فعالیت های خود را توسعه دهید. با این حال، اگر هدف شما افزایش توسعه و درآمد بیشتر از آن باشد باید فرآیندهای خود را برای افزایش مفهوم کسب و کار خود ثبت کنید.
بزرگ ترین دلیل شکست کسب و کار، فقدان سرمایه نیست، بلکه کمبود دانش و مهارت در انجام دادن کارهاست. داشتن یک ایده برای کسب و کار عالی است، اما دانستن تفاوت بین یک ایده خوب و یک ایده تجاری خوب، به معنای واقعی کلمه ایجاد پول در بانک و کسب درآمد بیشتر است.