آیا تا به حال یک ایده تبلیغاتی قدیمی را دیده اید که بارها و بارها در تلویزیون یا تبلیغات محیطی تکرار شده باشد و از خود سوال کنید، احمقانه نیست که یک تبلیغ بارها و بارها تکرار شود تا جایی که هیچ کس دیگر نگاهی به آن نیندازد؟ ایده های ابتکاری و خلاقانه تبلیغاتی همیشه توجه را به خود جلب می کنند و افراد را به بیشتر دانستن در مورد پیام آن تبلیغ ترغیب می کند. از این رو دلیل خلاق بودن طراحان و کارگردانان و تفکر و یافتن ایده های نو و روش های خلاقانه برای رساندن پیام به مردم بیش از پیش مشخص می شود.
یک پیام تبلیغاتی نباید به اندازه ای روشن و واضح باشد که بیننده در نگاه اول آن را دریافت کند بلکه باید کمی حس کنجکاوی او را تحریک و وی را وادار به فکر کردن کند. در اینجا سایت پرشین جی اف ایکس قصد دارد تعدادی از ایده های تبلیغاتی خارق العاده و زیبا را با شما به اشترک بگذارد، به این امید که الهام بخش شما در طراحی و ساخت کارهای حیرت انگیز و قابل تحسین باشد.
تبلیغات، جایگاهی بسیار ویژه در فرآیندهای بازاریابی دارد و موجب ترویج یک ایده کالا یا خدمت در میان متقاضیان می شود. از طرف دیگر مشتری نیز باید بداند که چه چیزی برای فروش داریم تا بتواند خریدی انجام دهد و این دلیلی بر اهمیت تبلیغات و جایگاه آن در فرآیند بازاریابی است. تبلیغات مؤثر دست یاریگر بازاریابی مدرن در فروش مؤثر است، چه آنکه همان گونه که سرجیو زیمن می گوید: «فقط و فقط یک قانون وجود دارد و آن اینکه تبلیغات باید منجر به فروش شود.»
توصیه های حرفه ای از مدیران موفق
- بهتر است پروفایل های رسمی و حرفه ای در شبکه های اجتماعی معتبر و پر کاربر داشته باشید. پروفایل تجاری شما باید شامل توضیحات، کلمات کلیدی و لینک های ارجاع داده شده به وب سایت تجاری تان باشد. همچنین گروه ها یا مکالماتی را که در مورد نوع محصولات یا سرویس های شما صحبت می کنند بررسی کرده و در مکالمات شرکت کنید. البته باید توجه داشته باشید که نباید برای آنها اسپم ایجاد یا محصولات خود را تبلیغ کنید.
- ارسال خبر نامه ایمیلی یا پیشنهادات تبلیغاتی به مشتریان به آنها چشم اندازی از کسب و کار شما ارائه می هد. البته اطمینان حاصل کنید که اجازه ارسال ایمیل به آنها را دارید، زیرا در غیر این صورت ممکن است که ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود. ایمیل ارسالی شما می تواند شامل یک کتاب الکترونیکی رایگان، مقاله ای پر محتوا یا موارد مفید مربوط به کسب و کارتان باشد. به طور مثال اگر شما روی بحث سلامتی فعالیت می کنید، برای کسانی که مایل به دریافت خبرنامه رایگان ایمیلی شما هستند، مقاله ای تحت عنوان «10 راه آسان برای کاهش وزن بدون گرفتن رژیم غذایی سنگین» ارسال کنید.
- شما می توانید به دنبال اقدامات متفاوت باشید، مثلاً در صورت توانایی، با برنامه های رادیو، تلویزیون و مجلاتی که مخاطبان آنها به چیز هایی که شما عرضه می کنید، علاقه مند هستند، ارتباط برقرار کنید. این ارتباط صرفاً برای تبلیغ نیست.
همانطور که می دانید تبلیغ در چنین رسانه هایی هزینه گزافی در پی دارد و بحث این مقاله، تبلیغات کم هزینه است. برخی از کسب و کارها محتوایی برای ارائه دارند که برای برخی از رسانه ها جالب خواهد بود و می توانند با هم معامله کنند. در ازای ارائه این محتوا در رسانه، می تواند نامی از آن کسب و کار برده شود. در این مورد به خصوص، به خاطر داشته باشید که باید برای عرضه تقاضا توانمند باشید زیرا در رسانه های جمعی اینچنینی سیلی از مخاطبان در معرض تبلیغ شما قرار خواهند گرفت و در صورت عدم توانایی برای عرضه تقاضای انبوه، بدبینی را در ذهن مشتریان ایجاد خواهید کرد.
می توانید یک مقاله در حیطه تخصص خود نوشته و آن را برای روزنامه، مجلات، وب سایت ها و دیگر رسانه های حیطه فعالیت خود، ارسال کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که نام شما و وب سایت تان در آن درج شده باشد. می توانید سرویس یا محصول خود را نیز در انتهای مقاله ارجاع دهید و ضمیمه آن کنید.
- در عصر امروز، تبلیغات دیگر به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای محدود نمی شود. اکنون و در دنیای امروز روش های نوینی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر لازم است روش های متنوعی را امتحان کنید.