چهارشنبه, ۲۲ اسفند(۱۲) ۱۴۰۳ / Wed, 12 Mar(3) 2025 /
           
فرصت امروز

یکی از مشکلات و معایب ما در تجارت یا در هر زمینه ای از بیزینس، مخصوصا کسانی که حوزه فعالیت شان بیشتر داخلی باشد، عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران است؛ در حال حاضر افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند؛ یعنی صاحب ایده هیچ گونه پشتوانه قانونی جهت استفاده از ایده خود را ندارد و طبیعتا این شامل هرگونه ایده جدید در شبکه های اجتماعی مرتبط با فروشگاه های آنلاین نیز هست؛ اما قسمت خوب ماجرا این است که اگر شما ایده نو و جذابی جهت این حضور داشته باشید، کپی کنندگان عزیز با تکرار آن ایده به هیچ وجه موفقیت خاصی به دست نمی آورند، لذا نخستین توصیه جهت حضور در شبکه های اجتماعی برای هر نوع تجارت، عدم تکرار راه حل های دیگران و تکرار مکررات است و با قاطعیت می توان گفت که کپی کردن در فضای مجازی به شکست و هدر دادن زمان و انرژی منجر می شود.

موضوع مهم تر این است که با خرج کردن پول و هزینه گزاف نمی توانید شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا تلگرام یا. . . خود را پربازدید کنید. باید طراحی متفاوت داشته باشید، مانند سایت ها؛ بنابراین این عرصه، صرفا عرصه ایده و فکر جدید است. اگر می خواهید در فضای مجازی موفق باشید مخلوط کردن چند ایده از چند صفحه یا کانال موفق را فراموش کنید و قدم اول تان صرفا باید ایده ای جدید و نو باشد.

پس از ایجاد صفحه اجتماعی فروشگاه تان به دقت و با پیگیری، نظرات مشتریان و حتی رقبای تان را مطالعه و بررسی کنید و به هیچ وجه سعی در اثبات اینکه طرح شما بهترین است نداشته باشید. به مشتریان تان ثابت کنید که به حرف های شان و نظرات شان خوب گوش می دهید و سعی در اعمال نظرات خوب آنها دارید.

گام بعدی تمرکز کردن به محدوده ای خاص است. به این معنی که بیشترین افراد بازار هدف شما در آن حضور دارند، نه اینکه سعی کنید همه را هدف بگیرید چون معمولا در عمل هیچ کدام را به دست نخواهید آورد. این موضوع در شروع کار اهمیت دوچندان خواهد داشت، با خود صادق باشد و همچنین با مشتریان تان که هدف تان از حضور در رسانه های اجتماعی چیست؟ صرفا فروش؟ خدمات؟ آگاهی بخشی در مورد کالا یا خدمت تان؟ ایجاد و حفظ مشتریان وفادار؟ یا سرگرمی کانالیزه شده برای مشتریان تان؟ بسیار مراقب باشید که از مسیر و استراتژی مذکور خارج نشوید.

از همان ابتدا معیار سنجش کارایی صفحه خود را مشخص کنید که آیا این معیار براساس تعداد اعضاست، تعداد لایک ها یا براساس اشتراک گذاری ویدئوها، مطالب نوشتاری یا ترکیب معنادار هر دو است.

برای شبکه های اجتماعی خود باید برنامه و ساعت مشخصی تعیین کنید؛ مثلا هر روز یک ساعت بین ساعت 12 تا یک ظهر که بازدهی هم بیشتر است، مطالب خود را به اشتراک بگذارید و به صورت یک کار جدی نه همراه با گشت و  گذار در شبکه های اجتماعی و هر وقت که حوصله داشتید این کار رو انجام دهید.

در پایان ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که صرفا به یک شبکه اجتماعی بسنده نکنید، هم زمان در چند شبکه اجتماعی پرطرفدار فعالیت داشته باشید، دقت کنید که استراتژی و روش های برخورد و اشتراک گذاری محتوا در همه شبکه های اجتماعی در عین تفاوت، باید از یک ساختار پیروی کند.

کارشناس ارشد کسب و کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5l26QdTD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5قیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیبایی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه