برای تبلیغات مناسب نیاز به انجام فعالیت هایی دارید که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
1- طراحی یک وب سایت برای کسب و کار شما بسیار واجب است
امروزه با گسترش سایت های اینترنتی زمینه مناسب برای معرفی خود به دیگران مهیا شده است و در این میان استفاده تجاری از اینترنت کاملا محسوس است. بسیاری از شرکت های خدماتی و تولیدی، محصولات و خدمات خود را از طریق شبکه اینترنت به دیگران معرفی می کنند و هر شرکت با توجه به تجارب و آگاهی خود، در این زمینه نقش ایفا می کند. یکی از نیازهای سایت های تجاری تبلیغات یا به عبارتی دیگر معرفی محصول و خدمت خود به دیگران است.
تبلیغات در اینترنت به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مؤثر ترین آنها ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل تبلیغاتی به هزاران مخاطب اینترنتی فعال و این به معنای معرفی محصول خود به هزاران کاربر است. از مشخصات بارز تبلیغات با این روش، آسان بودن، کم هزینه بودن و پربازده بودن نسبت به سایر روش های تبلیغ است.
شما مشخصات کالای خود را از طریق ایمیل به کاربر ارسال کرده و کاربر با مشاهده آن با محصول شما آشنا می شود و به این طریق می توانید در عرصه فعالیت های تجاری اینترنت از دیگر فعالان عقب نمانید. در این رابطه یکی از اقداماتی که می توانید صورت دهید این است که کاربران را هنگام ورود به سایت خود با گزینه امکان ارسال تبلیغات به ایمیل آنها مواجه سازید.
2- با استفاده از نام تجاری کسب و کارتان به شبکه های اجتماعی بپیوندید
واقعیت این است که تأثیر شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کارتان بسیار زیاد است. شما باید در Facebook، google +، Linkdin، Viber، Telegram عضو شوید. قابل باور نیست طی آمارگیری ها، مشخص شده است که شبکه اجتماعی Facebook به تنهایی روزانه ۲.۷ میلیارد لایک و google + حدود ۱۳۵ میلیون کاربر دارد. آمار به دست آمده نشان دهنده وجود مشتریان بالقوه برای هر برند است که اگر برندی در این شبکه ها فعالیت کند مطمئنا می تواند عده زیادی از این مشتریان بالقوه را بالفعل کند. به همین خاطر لازم است تا در شبکه های اجتماعی حضوری فعال و هدفمند داشته باشید.
3- نمایندگی های فروش یکی از بهترین نوع تبلیغات برای شما هستند
این روش تبلیغات یکی از ارزان ترین و ساده ترین نوع تبلیغات برای هر کسب و کاری است. برای مثال شرکت های تولیدی مواد غذایی با استفاده از سوپرمارکت ها برای خود تبلیغات می کنند. این امر باعث خواهد شد تا افراد در هر نقطه از کشور امکان مشاهده و دسترسی به محصول شما را داشته باشند.
4- در نشریات تخصصی با استفاده از انتشار مقالات برای خود تبلیغات کنید
این روش تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات غیر مستقیم است. با استفاده از این روش شما می توانید با کمترین هزینه اطلاعاتی در خصوص خدمات و محصولات خود به مخاطبان انتقال دهید. درواقع مطبوعات به عنوان رسانه های مکتوب، همیشه برای تبلیغات مورد توجه کسب و کارها بوده اند. به همین خاطر باید مورد توجه قرار گرفته شود.
5- در شبکه های اجتماعی ویدئو به اشتراک گذارید
افراد تنها هنگامی اقدام به خرید محصولی می کنند که نسبت به کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل کنند. یکی از راه کارهای مناسب در راستای جلب اعتماد مشتریان، قرار دادن ویدئوهای تبلیغاتی است. بهترین گزینه در این رابطه یوتیوب (معروف ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو) است. شما می توانید در ویدئو های خود به بررسی محصول و معرفی ان بپردازید که بدون شک نتایج فوق العاده ای را در پی خواهد داشت. با این حال نباید از قابلیت های سایر شبکه های اجتماعی در راستای معرفی بیشتر محصول خود غافل شوید و تنها به یک گزینه اکتفا کنید.
6- با برگزاری فستیوال و مسابقه برای خود تبلیغات کنید
شما می توانید در زمینه کسب و کارتان سوالاتی طراحی کنید و برای پاسخ های صحیح جایزه در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که این روش یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است. حتماً به این نکته توجه کنید که نباید اثر بخشی هر روش را با آزمون و خطا بیابید، بلکه باید بتوانید میزان اثربخشی هر روش را اندازه گیری کنید. بهتر است مسابقات با کسب و کار شما مرتبط باشد تا بیشترین بازده و تأثیرگذاری را روی مخاطب داشته باشد.
7- بازاریابی پیامکی را فراموش نکنید
شاید تصور کنید که بازاریابی پیامکی تنها برای کمپانی ها و شرکت های بزرگ کارایی دارد. اما این تصور کاملا اشتباه است. پیامک می تواند ابزار بسیار مفیدی برای کسب درآمد بیشتر باشد. امروزه حتی شهر بازی ها از سامانه ارسال پیام کوتاه برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد از پتانسیل بالقوه بازار استفاده می کنند. کارشناسان بازاریابی اعتقاد دارند که طی چند سال آینده هجوم چنین پیامک های تبلیغاتی به مراتب بیشتر از گذشته خواهد شد، به همین خاطر نباید از اهمیت تبلیغات پیامکی غافل شد.