امروزه اینترنت بسترهای بسیاری را برای پیشرفت کسب و کارها ایجاد کرده است. از جمله مهم ترین آنها را باید یوتیوب دانست که پس از گوگل، پرطرفدارترین سایت جهان محسوب شده و میلیون ها ویدئو در تمامی حوزه ها، در آن یافت می شود. به همین خاطر فعالیت در این شبکه، می تواند نتایج فوق العاده ای را برای برند شما به همراه داشته باشد. در این رابطه برای افزایش تاثیر اقدامات، راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی 8 مورد منتخب، خواهیم پرداخت.
1-به نظرات پاسخ دهید
فعالیت در یوتیوب تنها شامل ارسال ویدئو های موردنظر نبوده و لازم است تا از آن برای افزایش ارتباط خود با مخاطبان نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که افراد همواره تمایل دارند تا نظر خود را اعلام کرده و یا پرسش هایی را مطرح کنند. تحت این شرایط در صورتی که این امکان وجود نداشته و یا شما نسبت به آن بی توجه باشید، بدون شک شانس حفظ و افزایش مخاطبان خود را از دست خواهید داد. با مشاهده پربازدیدترین ویدئو ها در زمینه کاری خود، شما به درک بهتر از مواردی دست پیدا خواهید کرد که بیشتر مورد توجه افراد قرار می گیرد. در نهایت لازم است تا نسبت به اهمیت انتخاب تیتر و کاربرد های ابزار تگ، به آگاهی لازم دست پیدا کنید. برای مثال استفاده از کلیدواژه ها در ابتدای تیتر ویدئو، شانس دیده شدن آن را به شدت افزایش خواهد داد. به همین خاطر برای آگاهی از تمامی این موارد، لازم است تا مطالعه کافی را داشته باشید.
مطلب مرتبط: اصول توسعه برند در یوتیوب
2-هر دو جنبه جذابیت و باارزش بودن را مورد توجه قرار دهید
تولید محتوا شما باید کاملا ارزشمند باشد تا افراد را به سمت خود جلب کند، با این حال این امر به تنهایی منجر به جذب مخاطب حداکثری نخواهد شد. به همین خاطر نیز لازم است تا از طریق اقداماتی نظیر زیبا کردن قالب ویدئو ها، به جذابیت هرچه بیشتر آنها کمک کنید. همچنین اقدامات شما باید تنوع کافی را داشته باشد. به همین خاطر فعالیت در یک حوزه خاص را کنار بگذارید.
3-از امکان لایو این برنامه به خوبی استفاده کنید
این امکان از سال 2013 به یوتیوب اضافه شده است، با این حال در ابتدا تنها برای کانال های پرطرفدار امکان استفاده از آن وجود داشت. خوشبختانه در حال حاضر، این قابلیت کاملا همگانی شده است. به همین خاطر نیز لازم است تا از همان ابتدای کار خود، آن را مورد توجه جدی قرار دهید. فراموش نکنید که به هر میزانی که ارتباط شما با مخاطبان بیشتر باشد، شانس موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا تمامی امکانات برای این امر را مورد توجه خود قرار دهید. در نهایت این امر که افراد بتوانند چهره شما را ببینند، خود در افزایش اعتماد و سرعت بخشی به تبدیل آنها به مشتری، تاثیرگذار خواهد بود.
4-اینفلوئنسرهای عرصه کاری خود را پیدا کنید
درست به مانند هر شبکه دیگر، در یوتیوب نیز برخی از افراد هستند که به علت فعالیت های خود به محبوبیت و طرفداران بالایی دست پیدا کرده و از قدرت تاثیرگذاری بر سایرین برخوردار هستند. از این افراد می توان برای تبلیغ برند خود و یا ایجاد محتواهای بهتر، استفاده کرد. به همین خاطر نیز باید زمانی را به پیدا کردن گزینه های مناسب برای همکاری، اختصاص دهید. اگرچه خودتان و یا فردی از شرکت نیز می تواند در این زمینه شروع به فعالیت کند، با این حال به علت این امر که ممکن است فرآیند کسب شهرت آنها بیش از حد طولانی شود، به همین خاطر اینفلوئنسرسازی نمی تواند گزینه ای قابل اعتماد باشد. به همین خاطر حداقل تا زمانی که فردی از شرکت موفق نشده است تا در این زمینه به جایگاه لازم دست پیدا کند، لازم است تا از موارد موجود، استفاده کنید.
5-به سئو سایت توجه داشته باشید
رعایت اصول سئو باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن شما افزایشی چشمگیر را پیدا کند، با این حال با توجه به این امر که گوگل محبوب ترین مرورگر جهان محسوب می-شود، برای بهبود عملکرد خود لازم است تا تعامل لازم با شبکه های اجتماعی آن را نیز داشته باشید. برای مثال گوگل پلاس و گوگل هنگ اوت، دو نمونه آن محسوب می-شوند. درواقع نباید تصور کنید که محدودیت فعالیت شما برای افزایش موفقیت، تنها شامل یوتیوب است. در نهایت می توان ویدئو های خود را در دو شبکه معرفی شده و یا سایر شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.
6-از اهمیت ترجمه غافل نشوید
به هر میزانی که ویدئو های جذاب بیشتری را داشته باشید، شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد، با این حال با توجه به زمان بر بودن تولید محتوا، همواره این احتمال وجود دارد تا بین اقدامات شما فاصله ای بیفتد. به همین خاطر شما باید به دنبال مواردی سریع تر نیز باشید. برای این امر ترجمه، بهترین گزینه موجود محسوب می شود. درواقع شما با پیدا کردن ویدئو های جذاب خارجی و اضافه کردن زیرنویس و یا دوبله کردن آنها، می توانید به تنوع و تعداد مطالب خود بیفزایید.
7-برای ویدئو های خود محدودیت زمانی قائل شوید
بیش از حد طولانی بودن، شانس دیده شدن شما را با کاهشی شدید مواجه خواهد ساخت. به همین خاطر نیز ضروری است تا به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان آنها باشید. برای مثال می توان سرعت بخش های غیرضروری را افزایش داده و یا حذف کرد. دیگر اقدام ضروری در این رابطه این است که محدودیت زمانی مشخصی را داشته باشید. برای مثال محدودیت حداکثر هفت دقیقه ای، می تواند کاملا مفید باشد. در صورت نیاز، شما می توانید یک ویدئوی طولانی را به چند قسمت تقسیم کنید. درواقع ویدئو های چند قسمتی، باعث خواهند شد تا افراد دلیلی برای مراجعه مجدد به کانال شما را داشته باشند. به همین خاطر نباید این اقدام را بی فایده تلقی کنید.
مطلب مرتبط: بازاریابی بهتر با کمک یوتیوب
8-فراموش نکنید که اقدامات شما، معرف برندتان است
درواقع شما در صفحه رسمی برند خود، نباید هر مطلبی را منتشر کنید. همچنین این امر که آینده نگری خوبی داشته و از استراتژی های درستی استفاده کنید، از دیگر مواردی است که برندسازی شما را با موفقیت بیشتری همراه خواهد ساخت. در نهایت صبور بودن، تلاش برای ایجاد تفاوت و استفاده مداوم از استراتژی دعوت به عمل(CTA)، از دیگر موارد مهمی محسوب می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.