سیدمحمدحسین استاد، مدیرروابط عمومی بانک ایران گفت: چالشی که روابط عمومی های ما با آن دست به گریبان هستند، مخاطبانی است که در حال دگرگونی های عظیمی هستند و متأسفانه روابط عمومی های سنتی متوجه این تغییر ماهیت و تغییر جغرافیای مخاطبانش ان نیستند .
با بررسی فعالیت های کنونی روابط عمومی ها مشاهده می شود در حال حاضر مدیران روابط عمومی سازمان های مختلف برای اینکه از طرف روابط عمومی سنتی به طرف روابط عمومی دیجیتال حرکت کنند در دو حیطه بزرگ درگیر چالش هستند؛ عرصه اول کاربری تکنولوژیک است که می شود روی آن نور انداخت و ساعت ها حرف زد که کاربری تکنولوژیک در دنیای امروز یعنی چه ؟
وقتی ما حرف کاربر و ذی نفعان سازمانی را می زنیم درواقع باید راجع به سواد امروز حرف بزنیم و وقتی بحث سواد امروز پیش می آید، به دنبال آن بحث سواد رسانه ای پیش می آید که در حال حاضر بحث بزرگی است . با بررسی وضعیت فعالیت های موجود روابط عمومی ها بیشتر فعالان این حوزه خود را از سواد رسانه ای بی نیاز می بینند اما باید یادآوری شد که سواد رسانه ای در جهان امروز فقط خواندن و نوشتن نیست .
اما چالش دیگری که روابط عمومی های ما با آن دست به گریبان هستند، مخاطبانی است که در حال دگرگونی های عظیمی هستند و متأسفانه روابط عمومی های سنتی متوجه این تغییر ماهیت و تغییر جغرافیای مخاطبانش ان نیستند.
اکنون سرعت انتشار رویدادها و نحوه دریافت آن از سوی مخاطبان به کلی در حال تغییر است و از سوی دیگر با توجه به افزایش سواد رسانه ای ترفندهای تبلیغات موجود در این عرصه نیز به شدت دچار تغییر و تحولات شده است. شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند سدهای قبلی مقابل سازمان ها را به کلی از میان برداشته اند و توانا یی های خود را به همه رقیبان نشان داده اند.