استراتژی های بازی پردازی (گیمیفیکیشن) به شما کمک می کند تا دانش آموزان را درگیر مبحث در حال آموزش و با انگیزه نگه دارید، همانطور که در مثال چالش پودینگ مشاهده کردید.
استراتژی بازی پردازی در نرم افزار آموزشی e learning شامل بخش هایی مانند جان بخشی به محتوای آموزشی برای یادگیرنده، مقایسه دانش آموزان و یادگیری اجتماعی است.
نگاهی بیندازیم به چند استراتژی بازی پردازی در آموزش الکترونیکی که می تواند تجربه یادگیری مطلوب تری را برای دانش آموزان تان به همراه داشته باشد. از قالب نظرسنجی برای پرسیدن سوالات استفاده کنید.
نظرسنجی های همگانی می تواند به یک اندازه غافلگیر کننده و مشوق باشند. این عمل برای شرکت کنندگان منطقه امن خلق می کند.
به عنوان مثال شرکت کننده ای که یک گزینه را انتخاب کرده وقتی می بیند بقیه هم انتخاب مشابهی داشته اند احساس امنیت درباره دیدگاهش می کند. دانشگاه open مثالی عالی در این زمینه خلق کرده که از دانش آموزان می خواهد در افکارشان تجدیدنظر بکنند. نرم افزار آموزشی elucidat می تواند برای راهنمایی دانش آموزان به مسیری مشخص بر مبنای پاسخ های شان به سوالات استفاده شود.
به عنوان مثال در چالش پودینگ آن هایی که انتخاب کرده بودند که پودینگ شان را با عکسی از ملکه انگلستان تزئین کنند، حاصل این انتخاب را در نتایج نهایی شان دیدند. شما می توانید با استفاده از زمان سنج در نرم افزار elucidate تجربه را برای دانش آموزان تان سخت تر کنید.
در چالش پودینگ سه دقیقه وقت برای اتمام این چالش به دانش آموزان داده شده بود. همچنین elucidat به شما امکان می دهد تا با استفاده از تکنیک های امتیازدهی چندوجهی و پیشرفته تجربه یادگیری دانش آموزان را جامع و منسجم کنید.
در این جا یک تکنیک شخصیت بخشی سرگرم کننده معرفی می کنیم: شما می توانید بگویید هر شرکت کننده چگونه به سوالات جواب داده و به آنها بگویید چند نفر دیگر مشابه آنان به آن سوال جواب داده است.
این کار را با استفاده از نمودار و گزارش هم می توانید انجام دهید. این کار به دانش آموزان کمک می کند تا بخش های مبهم محتوای آموزشی را که بله و خیر نمی توان به آن پاسخ داد بهتر کشف کنند.
همچنین از این روش برای جمع آوری عقاید درباره مباحث بحث برانگیز، اخلاقی و رفتاری استفاده کنید. این گونه از یادگیری اجتماعی می تواند رقابتی باشد، اما به دانش آموزان شما فرصت یادگیری درباره جنبه های مختلف مسائل از جمله نظر کارشناسان درباره مسائل مورد بحث را می دهد.
بازی اخلاق در دانشگاه open نمونه ای است از اینکه قوانین چگونه می تواند معیاری برای اندازه گیری اخلاقیات دانش آموزان باشد.
از اضافه کردن جنبه های لذت بخش و مفرح در فرآیند آموزش تان ترس نداشته باشید. می توانید از ارائه های خنده دار برای افزودن جنبه های غافلگیر کننده و سرگرم کننده به محتوای آموزشی تان استفاده کنید. حالا که این استراتزی ها را در چنته دارید می توانید ایده های بازی پردازی را در محتوای آموزشی تان به کار بگیرید تا تجربه یادگیری دانش آموزان تان غنی تر بشود.