دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

10 ایده خلاق ارائه تخفیف

7 سال پیش ( 1396/2/7 )
پدیدآورنده : محمدرضا حمیدی  

صرف نظر از اینکه تابلو های تخفیف چقدر در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیرگذار هستند، ایده های جالب برای تخفیف های متفاوت می توانند با تحریک حس ماجراجویی مشتریان، بسیار جالب تر و جذاب تر عمل کنند. ایده های خلاقانه برای ارائه تخفیف علاوه بر تاثیری که روی فروش یک برند تجاری یا فروشگاه می گذارند، به عنوان یک تبلیغ هم ایفای نقش می کنند و نام آنها را دهان به دهان می گردانند.بدون شک یکی از عناصر مهم در اثرگذاری تبلیغات، خلاقیت و نوآوری است.

خلق ایده های ناب و درخشان و به کار بردن تکنیک های الهام بخش و خلاقانه در طراحی و اجرای تبلیغات می تواند به ایجاد موج اطلاع رسانی و ارتباطات موثر کمک شایانی کند. ایده پردازی برای ارائه خلاقیت در تبلیغات، خود نیاز به سازوکار و برنامه ریزی مشخصی دارد تا بتواند اثرگذاری مطلوب را داشته باشد. ایده های جالب  در مشتریان با ایجاد شور و هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی موثر و فراموش نشدنی خواهند بود.

در این مطلب ایده های متفاوتی را که از سوی فروشگاه ها و نام های تجاری برای جذب بیشتر مشتری ارائه شده در قالب طرح TopLook اشاره می کنیم. همه این ایده ها، نه تنها روشی متفاوت برای تبلیغات هستند، بلکه در نوع خود بی نظیر محسوب می شوند.

در جشنواره موسیقی سبک متال، هر کس بتواند با صدای بلند تری فریاد بزند، بیشتر تخفیف می گیرد: شرکت Lej & Lig که یک شرکت دانمارکی کرایه اتومبیل است، از ایده هوشمندانه ای در بازاریابی خود استفاده کرده است. ایده این شرکت این است که برای طرفداران و مشتریانش این قابلیت را قائل شده تا هر مشتری که بتواند با جیغ کشیدن دسیبل بیشتری را تولید کند، برای اجاره خودرو از تخفیف بهره مند می شود. هرچقدر شدت فریاد بیشتر باشد، تخفیف بیشتری شامل حال مشتری می شود. این شرکت با ایده خلاقانه خود توانسته مشتریانش را چند برابر کند و موفقیت خوبی در کار خود به دست آورده است. 

رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالزی برای مقابله با قدرت خرید کم مردم، برگرگینگ ایده ای را با نام «وزن کیف پول مشتری» ارائه کرده است. ایده این شرکت به گونه ای طراحی شده که ارائه تخفیف ها براساس وزن کیف پول مشتری است. در واقع بالاترین تخفیف ها به کیف هایی تعلق می گیرد که وزن سبک تری دارند در این صورت به مشتری هایی با کیف پول سبک تخفیف قابل توجهی تعلق می گیرد.

رستوران Toshi Carino تخفیف های خود را براساس میزان عاقل بودن فرزندان مشتریان ارائه می دهد: در کانادا رستوران Toshi Carino به مشتریانی که رفتار و کردار کودکان و نوجوانان آنها عاقلانه و از روی فکر باشد، تخفیف 5 یورویی اختصاص داده است. ایده این رستوران این گونه است که اگر فرزندان مشتریان در صلح و آرامش غذا بخورند این تخفیف به خانواده آنها تعلق می گیرد.

در یک کافی شاپ اگر مشتری بتواند صدای افراد معروف را تقلید کند، شامل تخفیف می شود: این کافی شاپ که در ایالات متحده فعالیت می کند، هدیه یا تخفیف 10تا 20درصدی برای کسانی که بتوانند صدای انسان های معروف را تقلید کنند، اختصاص داده است.

در یکی از شهر های کشور رومانی برای تمام کسانی که کتاب می خوانند، اتوبوس رایگان اختصاص داده شده است: در حال حاضر این ایده در رمانی ارئه می شود. بنا بر این ایده، در طول یک دوره زمانی چهار روزه، در شهر برای افراد کتابخوانی که در اتوبوس کتاب می خوانند حمل و نقل عمومی رایگان خواهد بود. این ایده از سوی شهروندی ارائه شده بود که مایل به ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهر خود بود.

جشنواره ای که برای اهدا کنندگان خون تخفیف قائل می شود: در رمانی جشنواره ای یک ایده درخشان برای جمع آوری خون دارد. این جشنواره با شعار «پرداخت به ازای خون» آغاز به کار کرد. در واقع این جشنواره با توجه به اینکه رمانی یکی از کشور های اروپایی با حداقل اهدای خون (1.7درصد از جمعیت) است، این ایده را مطرح کرده و کسانی که خون خود را اهدا می کنند می توانند تا 30 درصد از تخفیفات ویژه در بخش های مختلف بهره مند شوند.

شرکت Quick برای ترویج همبرگر های دوایکس لارج، در ازای خوردن آن، تخفیف ویژه ای در نظر می گیرد: ایده این رستوران فست فود ایجاد یک همبرگر غول پیکر تبلیغاتی در سطح شهر است. Quick در سطح شهر چند صفحه نمایش برای رهگذران طراحی کرده به طوری که عابران می توانند تکه ای از همبرگر را ببرند و میل کنند. این ایده ای است برای جلب مشتریان بیشتر.

Mark’s برند یک پوشاک کانادایی با شعار سرمای بیشتر، تخفیف بیشتر مشتریان خود را جذب می کند: ایده «آماده برای زمستان» نام تجاری Mark’s این است که با نصب تابلو های تبلیغاتی مجهز به سنسور های حرارتی که درجه حرارت محیط خارج را در زمان های مختلف نشان می دهد تبلیغ می کند و برای مشتریان تخفیف قائل می شود. براساس این ایده، شرکت Mark’s در فروشگاه های خود به نسبت درجه حرارت محیط خارج به مشتریان تخفیف می دهد و هرچقدر هوا سردتر باشد، مشتری از تخفیف بیشتری بهره مند می شود.

فروشگاهی که برای طرفداران خود یک درصد تخفیف قائل می شود: به مناسبت هفته فروش خصوصی یک فروشگاه، به ازای جذب هر 100 طرفدار در صفحه فیس بوک برای مشتریان تخفیف قائل می شود. همچنین این فروشگاه برای کسانی که دوستان شان را هم به صفحه فروشگاه معرفی می کنند تخفیفی تا 10درصد اختصاص می دهد.

Burger King شعبه کشور ژاپن، به مشتری در ازای Big Mac تخفیف می دهد: این رستوران برای ترویج و تبلیغ Big King خود در ژاپن (یک کپی از ساندویچ بیگ مک، مک دونالد) با ارائه اشانتیون به مشتریان تخفیف می دهد. مشتریان می توانند با ارائه رسیدخرید یک برگر، از این فروشگاه یک مک بزرگ هدیه بگیرند.

منبع : Piwee
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SDQrmP1c
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه