خلاقیت در تبلیغات گاهی اوقات ایجاب می کند 200 ایده خام را آزمون کنید.
طبق نظر اکثر بزرگان تبلیغات، تولید تبلیغ خلاقانه ای که تأثیرگذاری مطلوبی نیز داشته باشد نیازمند زمان است. در این زمینه آقای ماریو پریکن در کتابی که در ایران تحت عنوان «مبانی خلاقیت در تبلیغات» به چاپ رسیده، به این موضوع اشاره می کند که گاهی برای به دست آوردن یک ایده یا چند ایده ناب شرکت های مطرح تبلیغاتی 200 یا حتی بیشتر از این تعداد ایده خام را آزمون می کنند.
بخش مرتبط: تبلیغات خلاق؛ ایده های تبلیغاتی جذاب و خلاقانه
اما آقای سُلمن سیت سواشویلی (Solomon Tsitsuashvili) در یک چالش خودخواسته شروع به ساخت شعار تبلیغاتی (Tag Line) و در ادامه تبلیغ برای برندهای معروف می کند. نکته جالب این چالش ساخت ۳۶۵ آگهی چاپی با شعار تبلیغاتی جالب در طول ۳۶۵ روز است.
او با توجه به تاریخچه، ماموریت و مواردی از این دست، شروع به ساخت تبلیغات چاپی می کند و در این مسیر او از رویکرد طنازانه برای ساخت شعار تبلیغاتی استفاده می کند و بذله گویی را در این شیوه برای ساخت همه تبلیغات توسعه می دهد. از قضا بسیاری از کارهای او جالب از کار درآمده و منجر به ساخت شعار تبلیغاتی و البته تبلیغاتی قابل توجه شده است. با هم به تعدادی از این تبلیغات ساخته شده در این چالش نگاهی می اندازیم.
مشاور، تحلیلگر و مدرس بازاریابی
در ادامه می توانید فایل اینفوگرافیک مربوطه را به طور رایگان دانلود نمایید.