شنبه, ۱۰ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sat, 31 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

تمایز، بی کم و کاست

7 سال پیش ( 1395/12/24 )
 

بیلبوردهای چشمک زن نیسان در خیابان های تهران را دیده اید؟ این بیلبوردها که مدت زیادی از اکران آنها نمی گذرد به شدت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند؛ بیلبوردهایی که در ظاهر به دنبال معرفی ایکس تریل یا همان شاسی بلند مقتدر نیسان هستند اما اگر کمی دقیق شویم، این بیلبوردها تمایل شدید مدیران نیسان برای متفاوت عمل کردن و متفاوت دیده شدن را نشان می دهند.

 کمپینی با طرح های طاووس، اسب و ببر

ممکن است کمپین محیطی راه اندازی شرکت جهان نوین آریا، نماینده رسمی نیسان در ایران را به خاطر داشته باشید؛ کمپینی با طرح های طاووس، اسب و ببر که همگان را جذب و متعجب کرد؛ کمپینی که از همه نظر با تبلیغات رایج خودرویی در سال های اخیر متفاوت بود؛ کمپینی که نه تنها در اعلام ورود دوباره نیسان به بازار موفق بود، بلکه در همین مدت اندکی که از آن می گذرد انواع جوایز تبلیغات و بازاریابی را برای مجریان خلاق ایرانی آن به همراه آورده است.

معمولا نمایندگی های برندهای معتبر در ایران، به استفاده بی کم وکاست از طرح های خارجی ارسالی از شرکت اصلی در کمپین های محیطی خود اکتفا می کنند زیرا تغییر آن طرح ها یا استفاده از طرح های نوآورانه داخلی می تواند با ریسک همراه باشد. به همین دلیل اجرای کمپینی بومی با طرح هایی چنین نوآورانه، به معنای واقعی جسورانه بود.

رفتار نیسان در حوزه نمایشگاه های خودرو

این رفتار متفاوت را می توان در دیگر اقدامات نمایندگی نیسان در ایران نیز به وضوح مشاهده کرد. برای مثال به رفتار این شرکت در حوزه نمایشگاه های خودرو دقت کنید.  این شرکت از زمان شکل گیری در تمام نمایشگاه های استانی، حضوری قدرتمند داشته است.

برای نمونه، نمایش خودروهای نیسان در نمایشگاه های کرمان، اصفهان و گرگان با استقبال فراوان علاقه مندان خودرو روبه رو شد. این در حالی است که معمولا دیگر واردکنندگان خودرو بر دو یا سه نمایشگاه بزرگ کشور متمرکز می شوند.

در کمال تعجب همگان، نیسان در نمایشگاه خودروی تهران شرکت نکرد و بار دیگر همان رفتار متفاوت را نمایان ساخت.

در نمایشگاه تهران، به واسطه حضور انبوه بازدیدکنندگان، عملا امکان معرفی مناسب خودرو ها و امکانات آنها فراهم نبود.

 علاقه مندان خودرو که خود را به سختی به محل نمایشگاه در بیرون از تهران رسانده بودند، مجبور بودند با خستگی در میان موج فشرده جمعیت از این غرفه به آن غرفه بروند و فرصت مکث و بررسی با دقت خودروها برای آنها فراهم نبود اما نمایندگی نیسان زمین بازی رقابت را عوض کرد.

کمپین دیجیتال «هیجان با نیسان»

همزمان با نمایشگاه خودروی تهران، این شرکت کمپین دیجیتال «هیجان با نیسان» را آغاز کرد.

بررسی این کمپین که با هدف معرفی خودروی جوک (Juke) طراحی و اجرا شده، چند نکته مهم را نمایان می کند:

1- این کمپین در فضای دیجیتال طرح ریزی شده که به راحتی می تواند صدها هزار بیننده از تمام نقاط کشور را به خود جلب کند.

2- استفاده از گیمیفیکیشن یا همان استفاده درست از عناصر و مکانیک های بازی در موقعیت های غیربازی باعث می شود که این کمپین بیشترین میزان توجه و مشارکت را به خود جلب کند.

  3-طراحی کمپین خودروی جوک در فضای هیجان، به خوبی هرچه تمام تر پیام «نوآوری هیجان انگیز» یا همان شعار نیسان را برای مخاطب ایرانی عمدتا جوان تداعی می کند.

4- مخاطبان این کمپین در زمان فراغت و عمدتا در منزل و با تمرکز کامل در مسابقه «هیجان با نیسان» شرکت و خودروی جوک را به خود معرفی می کنند.

دیدن و شنیدن کافی نیست، باید طعم هیجان را تست کرد

این رفتار متمایز به همین جا ختم نشد و به فاصله اندکی پس از نمایشگاه خودروی تهران، نمایندگی نیسان از فراهم آوردن امکان تست درایو یا رانندگی آزمایشی با خودروی جوک در قلب شهر تهران برای علاقه مندان خبر داد. در اعلام خبر مربوطه آمده بود که دیدن و شنیدن کافی نیست و اینکه باید طعم هیجان را تست کرد؛ یک حرکت حساب شده برای جذب علاقه مندانی که پیش از این با خودروی جوک آشنا شده اند.

باز هم فضای جذب مخاطب آنلاین است و افراد می توانند روز و ساعت مناسب برای تست درایو را مطابق میل خود رزرو کنند.

همین مرور اندک بر فعالیت های شرکت جهان نوین آریا یا همان نماینده رسمی نیسان ژاپن در ایران نشان می دهد که این شرکت نه تنها از جسارت نوآوری برخوردار است، بلکه بر رفتار متمایز به ویژه در حوزه بازاریابی پافشاری دارد. همین امر نویدبخش رقابتی جانانه و متفاوت در بازار خودروی ایران در سال 1396 است.    

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L9Ff352I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه