جشن تولد محصول جدید شرکت داروسازی باریج اسانس که محصولی برای درد دندان کودکان است با شعار «نخستین لبخند زیبا» و با حضور مرجانه گلچین، هنرمند سینما و تلویزیون برگزار شد؛ هنرمندی که معمولا در فیلمنامه های خانوادگی و نقش های مهربان مادرانه بازی می کند.
تبلیغات داروسازی باریج اسانس در شبکه های اجتماعی همراه با مسابقه ای به شکل یک داستان تودرتو است که از پدر ومادرها می خواهد به دنبال راهکارهای مختلف جهت آرام کردن درد دندان کودک خود باشند.
جلال سمیعی، مشاوراستراتژی محتوا ورسانه به بررسی روند حرکتی این شرکت در شبکه های اجتماعی پرداخته است وهادی فرصادی، مدیر برند شرکت داروسازی باریج اسانس نیز توضیحاتی درباره این طرح می دهد که در ادامه می خوانید.
لبخند، مهم ترین ویژگی بصری
جلال سمیعی، درباره شعار و تناسب آن با سوژه آگهی گفت: طراحی شعاری که به لبخند به عنوان مهم ترین ویژگی بصری چهره و دندان ها اشاره دارد، طراحی درستی است. به نظرم این شعار نقطه مهمی از ذهن مخاطب را هدف گرفته و شعار مناسبی ا ست. البته باید توجه داشت که در طراحی آگهی های کودکانه بهتر است از این همه بچه زیبای ایرانی استفاده کنند؛ خارجی ها ممکن است برتر از ما تلقی شوند، اما از ما نیستند.
هویتی پیشرو و جذاب
وی درباره شیوه ایده پردازی و روند حرکتی طرح باریج در شبکه های اجتماعی گفت: هویت باریج اسانس در همه این سال ها، شرکتی متفاوت در تولید داروهای گیاهی و طبیعی بوده است؛ هویتی که اتفاقا هرچه پیش رفته ایم، بیشتر موردتوجه قرار گرفته و این سال ها به دلیل ترند شدن مسئله سلامتی و توجه به طبیعت، دارای هویتی پیشرو و جذاب شده است.
اصل این موضوع که چنین شرکتی بخواهد وارد حوزه آنلاین بشود، مهم و حتی می توان گفت دیر است. در این حوزه افراد زیادی وجود دارند که به داروهای گیاهی و درمان های سنتی توجه دارند و باریج انسانس می تواند رسانه ای قوی تر از همه این سال ها - که داروخانه و عطاری و محصولاتش بوده اند- داشته باشد.
شبکه های اجتماعی برای محتوا و اطلاعات متفاوت تشنگی زیادی دارند و این شرکت می تواند با احیای مفهوم درمان سنتی و طبیعی، تصویر خود را در میان بسیاری از رقبای تازه کارش به رقیبی کهنه کار و قوی بدل کند.
محتوای کار عمدتا متنی و تکراری است
سمیعی درباره قدرت جذب مخاطب توسط محتوای تولیدی در رسانه های دیجیتال این شرکت گفت: با بررسی محتوای منتشر شده در رسانه های دیجیتال این شرکت می توان برداشت کرد که زحمت و هزینه چندانی برای ایده و طراحی محتوا صرف نشده است. محتوای کار عمدتا متنی و تکراری است. شرکت باریج اسانس با طرح های خارجی و کلیشه ای نمی تواند چندان مخاطبان خود را در قلاب بیندازد و بتواند آنها را به بررسی پیام خود ترغیب کند. بازنشر تصاویر عمومی عمدتا غیرایرانی با کمی تغییر است و برای مخاطبانی که در برخورد با انبوه انیمیشن ها و عکس ها و گیف ها و مسابقات اختصاصی برندها حرفه ای شده اند، چندان جذابیتی ندارد.
به گمانم باریج اسانس به مهم ترین ویژگی و مزیت رقابتی خود چندان توجه نداشته و به همین جهت در طراحی پیام ها هم آن را بازنمایی نکرده است.
سلبریتی هاو برندها
او درباره همکاری سلبریتی ها و برند ها گفت: سلبریتی ها ذاتا میانبر دیده شدن پیام تبلیغاتی هستند؛ طبیعی است که چشم و گوش مخاطب با دیدن کدهای یک چهره آشنا بهتر در قلاب می افتد، اما مراقبت لازم در انتخاب یک چهره برای پیام رسانی، انتخاب با وسواس هویت او در بین جامعه هدف است. در واقع، فرق زیادی هست بین انتخاب یک بازیگر کمدی با یک ورزشکار، که هر یک هویت خودشان را دارند. یک جا می خواندم که اگر قرار است فلان بازیگر کمدی به من پیام سلامتی بدهد، ممکن است آن پیام را شوخی تلقی کنم.
نخستین لبخند زیبا
هادی فرصادی، مدیر برند شرکت داروسازی باریج اسانس درباره طرح و ایده پردازی کار گفت: با توجه به اینکه درد و التهاب لثه کودکان به خاطر رویش دندان در سال های اولیه مهم ترین دغدغه والدین است و همچنین به دلیل اینکه تاکنون هیچ شرکتی، دارویی صد درصد گیاهی و بدون عوارض تولید نکرده است، تصمیم گرفتیم به مناسبت تولید نخستین داروی صد درصد گیاهی و بدون عوارض جانبی و همچنین تقویت کننده لثه کودک کمپینی طراحی کنیم تا ضمن آشنا کردن افراد با موفقیت های شرکت داروسازی باریج اسانس این محصول را که برای نخستین بار در ایران ساخته شده است معرفی کنیم.
به همین خاطر با گرد هم آوردن بیش از 200 نفر از پزشکان سرشناس، شخصیت های دولتی و هنرمندان و ورزشکاران محبوب کشور این محصول را با شکوه هرچه تمام تر معرفی کرده و توانایی جوانان و متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشتیم.
شعار
وی درمورد شعار و ایده شعار آگهی گفت: لبخند زیبا و معصومانه کودک همواره بزرگ ترین و با ارزش ترین دارایی هر پدر و مادری است و این لبخند هنگامی که نخستین دندان های کودک می روید بسیار زیبا تر و بانمک تر خواهد بود، اما مشکل التهاب و خارش لثه که تمامی کودکان در هنگام رویش دندان با آن دست و پنجه نرم می کنند باعث می شود که پدر و مادر ها از دیدن لبخند زیبای کودک شان در این برهه زمانی محروم باشند.
شرکت داروسازی باریج اسانس با معرفی محصول جدید خود، دنتی کید باریج، این لبخند زیبا و به یادماندنی را به پدران و مادران هدیه کرده است. بنابراین بر آن شدیم تا همین هدیه را به عنوان شعار تبلیغاتی محصول انتخاب کنیم.
شبکه های اجتماعی
فرصادی درباره میزان تأثیر آن بر مخاطب و تعداد بازدید این طرح در شبکه های اجتماعی گفت: همانطور که پیشتر گفته شد این کمپین با شعار احساسی خود نظر هر مخاطبی را به خود جلب کرد زیرا آرزوی دیدن خنده کودک در هنگام رویش دندان آرزویی است که هر پدر و مادری دارد و همواره به دنبال این هستند که راهی بیابند که در طول مدت رویش دندان کودک لبخند زیبای او را بر لبانش بنشانند.
همچنین با به نمایش گذاشتن تیزر و ویدئوهای این محصول در رسانه های اجتماعی و دست به دست شدن آن تاکنون بیش از یک و نیم میلیون بار از این محصول در تلگرام بازدید شده که این رقم به صورت لحظه ای در حال افزایش است. همچنین در فضای اینستاگرام نیز پوستر و معرفی محصول و کمپین مسابقه بیش از 15هزار بازدید داشته که نشان دهنده علاقه و حمایت مردم به این کمپین است.
وی درباره علت انتخاب این رسانه گفت: با توجه به اینکه مخاطبان دنتی کید عموما پدرها و مادرهای جوان هستند و با توجه به همه گیر و تعاملی بودن رسانه اینستاگرام تصمیم گرفتیم این رسانه را برای معرفی خود انتخاب کنیم. همچنین یک مسابقه نیز در مورد این کمپین در اینستاگرام قرار داده شده که برای نخستین بار است که چنین مسابقه ای در این رسانه ایجاد می شود. این مسابقه با استقبال بی نظیر هموطنان و مخاطبان مواجه شده است.
این مسابقه به شکل یک داستان تو در تو است که در 19 پیج مختلف در اینستاگرام طراحی شده و داستان پدر و مادری را به تصویر می کشد که کودک دلبندشان از درد و التهاب هنگام رویش دندان کلافه شده است و به دنبال راهکارهای مختلف جهت آرام کردن درد او هستند. کاربران باید در مسابقه سیر کنند و هنگامی که راه حل را یافتند #نخستین_لبخند_زیبا را قرار دهند و در قرعه کشی شرکت کنند.
این مسابقه که ابتکار شرکت داروسازی باریج اسانس بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت معرفی شده، با استقبال بی نظیری مواجه شده است و ضمن معرفی محصول، کمپین و ویژگی های آن لحظاتی شیرین و شاد را برای مخاطبان فراهم می کند.
ارتباط با نویسنده: elh.asgari@gmail.com