بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی جامعه هدف خود، هزینه های بسیاری را صرف می کنند. همین امر نیز باعث می شود تا برندهای کوچک، عملا شانسی را برای خود قائل نشوند. این امر در حالی است که همواره بهترین اقدامات، پرهزینه ترین آنها نبوده و با برخی از اقدامات کاملا ساده، می توان نگرش افراد را نسبت به برند خود، دگرگون ساخت. در همین راستا و در ادامه به بررسی شش مورد منتخب آن خواهیم پرداخت.
1-از رویدادهای محلی حمایت کنید
بدون شک یک شبه نمی توان به شهرتی بزرگ دست پیدا کرد. به همین خاطر این امر که شروعی متمرکز داشته باشید، کاملا تاثیرگذار خواهد بود. در این رابطه رویدادهای محلی، گزینه های بسیار خوبی خواهند بود. فراموش نکنید که افراد در صورتی که تحت تاثیر قرار بگیرند، با سایرین به گفت وگو خواهند پرداخت. به همین خاطر نیز نباید تاثیرگذاری اقدام خود را تنها به افراد حاضر محدود بدانید. با این حال بهتر است تا گزینه موردنظر، ارتباط کافی را با حوزه کاری شما داشته باشد. درواقع این امر شانس تاثیرگذاری شما را افزایش خواهد داد. در این رابطه توصیه می شود تا به دنبال این امر باشید که مسئولان زمانی را برای سخنرانی شما اختصاص دهند. در این رابطه فراموش نکنید که سخنرانی شما باید کاملا همسو با موضوع مورد بحث باشد. درواقع یک سخنرانی کاملا تجاری و تبلیغاتی، ابدا جالب توجه نخواهد بود. همچنین این امر که جوایز از بین محصولات شما انتخاب شود، خود اقدامی کاملا سودمند خواهد بود. بدون شک کل هزینه چنین اقدامی، حتی از یک بیلبورد تبلیغاتی نیز کمتر خواهد بود.
2-تولید محتوا را جدی بگیرید
حتی اگر امکان ایجاد یک سایت قدرتمند وجود ندارد، لازم است تا به عنوان نویسنده در نشریات و سایر سایت ها فعالیت کنید. درواقع تنها این امر که نام برند شما در بالای تیتر قرار داشته باشد، خود تاثیرگذاری شگفت انگیزی را داشته و توان علمی شما را به اثبات خواهد رساند. در این رابطه تنها به خودتان بسنده نکرده و از تمامی افراد تیم بخواهید که در این زمینه کاملا فعال باشند. در نهایت تولید محتوا را تنها به نوشتن مطب محدود تصور نکنید. درواقع شما از روش های مختلقی برای این امر، برخوردار هستید که لازم است تا تمامی آنها را مورد توجه قرار دهید. در نهایت این امر که در شبکه های اجتماعی به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، خود اقدامی ساده ولی کاملا تاثیرگذار خواهد بود. درواقع با توجه به رایگان بودن شبکه های اجتماعی، لازم است تا بهترین استفاده ها را از آن داشته باشید.
3-خلاقیت داشته باشید
با کمی خلاقیت می توان یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کرد. برای مثال برخی از برندها در روز درختکاری، همراه محصول خود مقداری بذر را نیز ارسال می کنند. این امر اگرچه اقدامی ساده محسوب می شود، با این حال تا مدت ها در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. به همین خاطر با نگاهی عمیق و کمی خلاقیت در کنار شناخت درست علایق جامعه هدف، می توان به اقدامات بسیار جذابی دست پیدا کرد. در نهایت این امر که به دنبال آموزش هایی رایگان به شیوه ای متفاوت و جذاب باشید، از دیگر مواردی است که نگرش مثبتی را نسبت به برند شما به همراه خواهد داشت. درواقع شاید هیچ چیز را نتوان به اندازه آموزش رایگان، برای مخاطب جذاب تلقی کرد.
مطلب مرتبط: تغییر نگرش منفی مشتریان به نگرش مثبت
4-از سایرین کمک بگیرید
تنها بودن، سرعت رشد شما را بیش ازحد کند خواهد کرد. به همین خاطر نیز نباید از اهمیت کمک گرفتن از سایرین غافل شوید. برای این امر اولویت شما باید یک همکاری دوجانبه باشد تا هزینه ای را برای چنین اقدامی متحمل نشوید، با این حال از استفاده از افراد موثر نیز نباید غافل شد. در این رابطه فراموش نکنید که بسیاری از مراکز هستند که از تعداد افراد بسیار بالایی برخوردار بوده و عملا هزینه ای را نیز بابت حضورتان دریافت نخواهند کرد. مثال بارز این امر را باید مدارس و دانشگاه ها دانست. فراموش نکنید که این افراد نه تنها مشتریان آینده شما محسوب می شوند، بلکه بر روی خانواده های خود نیز تاثیرگذار هستند. به همین خاطر باید شرایط تمامی این مراکز را برای حضور خود، بسنجید.
5-در راستای هدفی بزرگ فعالیت کنید
شما باید به دنبال دلیلی برای در صدر اخبار قرار گرفتن باشید. در این رابطه فعالیت در راستای یک هدف ارزشمند، اقدامی کاملا سودمند محسوب می شود. برای مثال مسئله محیط زیست، امروزه در صدر اخبار قرار گرفته شده است. به همین خاطر با تبلیغ این موضوع که شما اقداماتی جدی را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده اید، مورد توجه افراد بسیار خصوصا گروه های فعال در این زمینه قرار خواهید گرفت.
6-افراد را با روند انجام کارها درگیر کنید
بدن شک هر فردی از انجام کارهای جدید لذت خواهند برد. در این رابطه این امر که برند شما این امکان را برای آنها فراهم آورد، امری بسیار مهم خواهد بود. برای مثال می توانید یک مسابقه عکاسی و یا تولید محتوا ایجاد کنید. در مرحله بعد می توان افراد بااستعداد و توانا در حوزه های مختلف را شناسایی کرده و با آنها از طریق روش هایی نظیر دورکاری، همکاری کرد. در نهایت فراموش نکنید که عدم استقبال از یک اقدام شما، نباید به معنای رها کردن کامل آن باشد. درواقع نمی توان انتظار داشت که همیشه بهترین نتایج را به دست آورید. به همین خاطر در صورتی که با مشکل مواجه هستید، لازم است تا به روشی دیگر اقدام کنید. همچنین لازم است تا دلایل شکست و یا موفقیت هر اقدام خود را مکتوب کرده و برای اقدامات آتی خود از آن استفاده کنید.