یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

4 ترند برتر دنیای بازاریابی برای بازاریاب های مستقل

5 سال پیش ( 1397/11/13 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : مارس دوریان  

من پیش از شروع سال نو میلادی اهداف سری امسال خود را به صورت دقیق نوشتم. همچنین اندکی پژوهش و تحقیق اضافی نیز پیرامون آنها انجام دادم. شاید بیان این مطلب نزدیک به یک ماه پس از سال نو اندکی عجیب باشد. با این حال دلایل برنامه ریزی من عبارتند از ترس وحشتناک از پیشرفت سریع تکنولوژی و جا ماندن من در این میان و علاقه ام به زندگی راحت. در مورد علت دوم باید اندکی توضیح دهم. شغل اصلی من بازاریابی به صورت مستقل است. به این ترتیب حقوق و درآمد ثابتی برای من متصور نیست. این بدان معناست که در صورت علاقه به زندگی راحت باید همیشه از آخرین ترندهای حوزه بازاریابی و تبلیغات به خوبی آگاه باشم.

در این مقاله هدف اصلی من به اشتراک گذاری برخی از ترندهای برتر در حوزه بازاریابی دیجیتال و خلق محتوای آنلاین است. اجازه دهید بدون هیچ توضیح اضافه ای سراغ ترندهای مورد نظر برویم.

ترند برتر دنیای بازاریابی

به دنیای هوش مصنوعی فوق پیشرفته خوش آمدید

شاید دیوانگی باشد، ولی اکنون دیگر کابوس جنگ روبات های هوشمند علیه انسان ها به طور کامل غیرواقعی به نظر می رسد. با این حال هوش مصنوعی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ بشری در حوزه تکنولوژی روز به روز نقش پررنگ تری در زندگی ما بازی می کند. بالطبع حوزه بازاریابی و تبلیغات نیز با ظهور هوش مصنوعی دستخوش تغییر و تحول خواهد شد.

مجله فروبس در حال کار روی الگوریتمی اختصاصی از هوش مصنوعی است که نسخه های پیش نویس مقالات را برای خبرنگارها آماده کند. وظیفه اصلی این هوش مصنوعی پیشنهاد تیتر اصلی، تصاویر مناسب برای مقاله و همچنین تصحیح دقیق جملات مقاله است. به این ترتیب کار خبرنگارها راحت تر از هر زمان دیگری خواهد شد.

امروزه روبات های چت نیز به عنوان یکی دیگر از مظاهر هوش مصنوعی شهرت روزافزونی به دست آورده اند. اکنون اغلب سایت ها دارای چنین روبات هایی هستند. به طورمعمول روبات های چت با آواتارهای زیبا در گوشه های صفحه مرورگر ظاهر می شوند. نوع جمله بندی آنها نیز در اغلب موارد شبیه به هم است. به عنوان مثال متن ذیل را در نظر بگیرید: «سلام، از بازدیدتان بسیار سپاس گزاریم. چطور می توانم به شما کمک کنم؟»

مطلب مرتبط: ترندهای اینستاگرام

مزیت های استفاده از دستیارهای شبیه سازی مانند روبات های چت بسیار واضح است. به موارد ذیل توجه کنید:

• پاسخگویی سریع به مخاطب در کمترین زمان ممکن

• دسترس پذیری 24 ساعته در طول هفته

• قیمت نهایی بسیار ارزان تر در مقایسه با سایر نمونه های رقیب

• امکان سرویس دهی به شمار نامحدودی از مخاطب ها در زمانی اندک

• امکان بررسی سابقه مشتریان و پاسخگویی براساس تحلیل سابقه آنها

برند اوبر به عنوان یکی از شرکت های خلاق به طور عمده از روبا ت های چت با هوش مصنوعی فوق پیشرفته استفاده می کند. به این ترتیب فرآیند درخواست تاکسی و اجاره خودرو برای افراد بسیار ساده و لذت بخش شده است. فقط باید سری به روبات چت اوبر در فیس بوک بزنیم. به این ترتیب تمام اطلاعات مورد نیاز و فرم ثبت سفارش (برای اجاره خودرو) در اختیارمان قرار می گیرد.

توسعه شخصی سازی پیشرفته

چندی پیش به هنگام گفت وگو با یکی از دوستان بریتانیایی ام که در عرصه چاپ فعالیت دارد، در مورد بایدها و نبایدهای همکاری با آژانس های توسعه کسب وکار سوال کردم. وی در پاسخ به من، تجربه بسیار تلخی را از چاپ ناموفق یک کتاب با همکاری آژانس مطالعاتی بریتانیا بیان کرد. بر این اساس آژانس مورد نظر با فشار بیش از حد بر نویسنده برای انتشار سریع تر کتاب باعث نیمه کاره ماندن فرآیند مطالعه پیرامون بخش پایانی اثر شد. این مشکل پس از انتشار کتاب باعث انتقادهای سفت و سخت منتقدین از اثر شد.

در حوزه بازاریابی نیز گاهی اوقات عجله بیش از اندازه کار دست افراد و برندها می دهد. به طور معمول بسیاری از برندها حوصله شخصی سازی پیام شان را ندارند. به همین خاطر در طول روز شاهد دریافت شمار بسیار زیادی از پیام هایی به مضمون های مشابه هستیم. حداکثر خلاقیت برندها در این میان افزودن نام ما در بخش ابتدایی ایمیل است.

در میان شمار بالایی از برندها که توجهی به مفهوم شخصی سازی محتوا در بازاریابی ندارند، نت فلیکس یک استثنا محسوب می شود. آنها امکان شخصی سازی کلی شبکه شان را برای کاربران فراهم کرده اند. به این ترتیب حتی رنگ های اصلی لوگو نت فلیکس را نیز می توان شخصی سازی کرد. به علاوه با توجه به ساختار این شبکه امکان مشاهده قسمت های مختلف سریال ها در زمان دلخواه وجود دارد. حتی می توان برخی از قسمت ها را زودتر از بقیه نیز مشاهده کرد.

اگر شما ابزارهای دیجیتالی مانند نت فلیکس در اختیار ندارید، برای شخصی سازی مطالب تان باید اندکی زحمت بیشتر به خرج دهید. به این ترتیب سراغ مطالعه و پژوهش پیرامون سلیقه مشتریان تان بروید. فقط در این صورت امکان شخصی سازی مناسب محصولات و محتوای آنلاین تان برای آنها را خواهید داشت.

قدرت صدای برند شما

تیتر اصلی این بخش نه تنها موضوع بسیاری از کتاب های خودیاری است، بلکه مفهومی بسیار مهم در عرصه بازاریابی نیز به حساب می آید.

امروزه صدا در تولید محتوای بازاریابی و تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد. همچنین در برندسازی نیز کانون توجه کارشناس ها و کاربران صدای یک برند است. یکی از دلایل اصلی ارائه کتاب ها به صورت صوتی نیز همین نکته است. بدون تردید کتاب صوتی برای مطالعه بسیار راحت تر است، با این حال دلیل اصلی رویکرد انتشارات های مختلف به این مدل از نشر کاملا متفاوت است. بر این اساس وقتی کتابی را به صورت صوتی گوش می دهیم، صدای گوینده نیز تاثیر روانی بسیار عمیقی روی ما بر جای می گذارد.

با توسعه دستیارهای دارای هوش مصنوعی در عرصه تکنولوژی فناوری جست وجوی صوتی نیز دستخوش تحولاتی چند خواهد شد. ابزارهایی مانند سیری، گوگل و الکسا روز به روز کاربران بیشتری را به سمت خود جلب می کنند. در هر صورت صحبت با گوشی هوشمندمان بسیار راحت تر از تایپ کردن است.

براساس پژوهش موسسه ComScore تا سال 2020 نزدیک به 50درصد از جست وجوهای آنلاین به وسیله موتورهای جست وجوی صوتی صورت خواهد گرفت.

با توجه به مطالب یادشده، تاثیر اصلی این تحول روی عرصه بازاریابی و تبلیغات چیست؟ به عنوان یک نکته مهم باید توجه بیشتر کاربران به محتوای صوتی را در نظر داشته باشیم. به این ترتیب در آینده ای نزدیک به جای آگهی های بصری شاهد نمونه های صوتی هستیم. نمونه رایج این شیوه اسپانسرهای پادکست ها هستند. به طور معمول در میان گفت وگو پادکست ها نامی از اسپانسرها برده می شود. به این ترتیب دیگر خبری از آگهی های بصری با گرافیک خیره کننده نیست.

وقتی همه چیز در صدا خلاصه می شود، باید خودمان را با تحول تازه منطبق کنیم. به این ترتیب الگوی بازاریابی ما باید به سمت تقویت اهمیت صدا حرکت کند. بدون تردید این کار به ویژه برای برندهایی که سرمایه گذاری طولانی مدتی روی تبلیغات بصری داشته اند، به هیچ وجه ساده نخواهد بود. با این حال باید تلاش خود را به منظور هماهنگی با تغییرات عرصه کسب وکار انجام دهیم.

افزایش شمار افراد تاثیرگذار خرد

امروزه نبرد در عرصه بازاریابی به درجه بسیار بالایی رسیده است. به این ترتیب افزایش آگاهی افراد از برندمان و کسب شهرت در چنین وضعیتی بسیار سخت می شود. خوشبختانه گسترش تکنولوژی و به ویژه شبکه های اجتماعی این فرآیند دشوار را تا حدی ساده تر کرده است. فعالیت افراد تاثیرگذار در سطح محلی نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است. منظور از افراد تاثیرگذار به طور مشخص کاربران فعال در شبکه های اجتماعی است که شمار بالایی فالوور در اختیار دارند. توجه داشته باشید که افراد تاثیرگذار ستاره های هالیوود نیستند. آنها در مقیاس بسیار وسیعی دارای شهرتند. بالطبع همکاری با چنین فوق ستاره هایی هزینه های بسیار بالایی برای برندها خواهد داشت. راهکار مدنظر من در این میان همکاری با افراد تاثیرگذار در سطح محلی است. به این ترتیب هزینه های بازاریابی ما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. به علاوه براساس پژوهش موسسه HubSpot سطح توجه کاربران به مطالب افراد تاثیرگذار خرد بسیار بیشتر از ستاره های مطرح بین المللی است.

مطلب مرتبط: دنیای بازاریابی دیجیتال

بسیاری از افراد کارسون ریوز را نمی شناسند. با این حال وی در شبکه های اجتماعی شمار بالایی فالوور دارد. زمینه اصلی فعالیت وی اصلاح و اجرای نمایشنامه های غیرحرفه ای است. به این ترتیب هر چند وقت یکبار ویدئوی نمایش های وی در اکانتش منتشر می شود.

انگری جو نیز یکی دیگر از افراد تاثیرگذار در مقیاس خرد است. وی که شهرت نسبتا بالایی در یوتیوب دارد، در زمینه ارزیابی کیفیت بازی های رایانه ای و ابزارهای دیجیتال تخصص دارد. سطح تاثیرگذاری نظرات جو تا حدی زیاد است که یکی از نظرات منفی اش باعث کاهش قابل تامل میزان فروش یک بازی رایانه ای شد.

نقطه اشتراک افراد تاثیرگذار محلی چیست؟ همه این برندها در حال ارائه محتوای به شدت شخصی سازی شده در قالبی خودمانی هستند. به این ترتیب مخاطب دیگر احساس بیگانگی با برند روی به روی خود را نخواهد داشت. همچنین آنها به خوبی در حوزه ای مشخص فعالیت دارند. به همین سبب عمده شرت شان در همان زمینه شکل می گیرد. اگر شما نیز به دنبال جلب نظر بیشتر در دنیای بازاریابی هستید یا باید با یکی از افراد تاثیرگذار خرد همکاری کنید یا اینکه بدل به یک فرد تاثیرگذار شوید.

نتیجه گیری

به مانند ضرب المثل و سمبل تحسین برانگیز چینی ها، آینده همراه با خطر و فرصت است. در این میان اگر تحقیقات مان را به خوبی انجام دهیم، میزان فرصت پیش روی مان افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت باید منتظر تهدیدها باشیم.

منبع : businessesgrow
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kHXiGSA6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه