اگرچه ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را با مشکلات جدی مواجه ساخت، با این حال یکی از حوزه هایی که بدون هیچ گونه مشکلی به کار خود ادامه داده است، اینفلوئنسرها هستند. همین امر نیز باعث توجه بیشتر به این کسب و کار جدید و پردرآمد شده است. درواقع اگرچه در چند ماه گذشته شاهد افزایش تنوع در این زمینه با وارد شدن حیوانات به عنوان اینفلوئنسر بوده ایم، با این حال از امسال شاهد نسل جدیدتری نیز خواهیم بود. این موضوع به اینفلوئنسرهای مجازی اشاره دارد که حتی ممکن است به تهدیدی برای امنیت شغلی فعالین حال حاضر این حوزه نیز تبدیل شود.
یکی از موفق ترین این نمونه ها را میتوان شخصیت Seraphine دانست که به سرعت با محبوبیت بالایی مواجه شده است. مزیت اصلی این دسته از اینفلوئنسرها، مجازی بودن آنها است که به معنای از بین رفتن هرگونه محدودیتی خواهد بود. فراموش نکنید که در حال حاضر، سرمایه گذاری قبر روی یک اینفلوئنسر ممکن است با اتفاقاتی نظیر مرگ، عملا نابود شود. با این حال این طرح جدید هیچ یک از این مشکلات را به همراه ندارد. درواقع این شخصیت ها می توانند به عنوان کاراکترهایی ابدی مورد استفاده قرار گیرند. به همین خاطر احتمالا برندهای مطرح نیز در آینده به سراغ ایجاد چنین اینفلوئنسرهایی برای تبلیغ خود باشند. حال باید دید که این طرح در عمل تا چه اندازه مطابق ادعاها خواهد بود.