شنبه, ۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 26 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل رسماً خرداد امسال از Apple Intelligence رونمایی کرد که اولین گام این شرکت برای پیوستن به رقابت پرشتاب شرکت های هوش مصنوعی محسوب می شود. به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، برخی کارکنان اپل معتقدند این شرکت حداقل دو سال از توسعه هوش مصنوعی عقب مانده است.

براساس گزارش مارک گرمن، تعدادی از کارمندان اپل معتقدند فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت بیش از دو سال از شرکت های پیشروی این صنعت عقب است. به گفته گرمن، مطالعات داخلی اپل نشان می دهد ChatGPT حدود 25 درصد دقیق تر از سیری است و می تواند به حدود 30 درصد سؤالات بیشتری پاسخ دهد.

اپل حداقل دو سال از توسعه هوش مصنوعی عقب مانده است

توسعه هوش مصنوعی اپل نسبت به رقبا

Apple Intelligence بیشتر به مدل هایی متکی است که می توانند روی دستگاه اجرا شوند؛ به همین دلیل فقط چند محصول محدود این شرکت می توانند آن را اجرا کنند. برای آنکه بتوانید از هوش مصنوعی اپل بهره ببرید، باید گوشی یا لپ تاپ شما حداقل تراشه A17 یا M1 و حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشد اما چون بخش زیادی از این مدل روی خود دستگاه اجرا می شود، اپل اینتلیجنس از دیگر مدل ها محدودتر است.

به همین دلیل، اپل با OpenAI همکاری کرده تا ChatGPT را در سراسر سیستم عامل خود ادغام کند. اپل اعلام کرد iOS ،iPadOS و macOS از مدل جدید GPT-4o پشتیبانی می کنند. همچنین این مدل هوش مصنوعی در سیری جدید ادغام خواهد شد. پیش ازاین نیز می دانستیم ادغام مدل های جدید OpenAI برای پوشش نقص ها و دانش کمتر سیری و Apple Intelligence است اما ظاهراً شکاف این دو بسیار زیادتر از حدس و گمان های قبلی است.

به عبارت دقیق تر ChatGPT حدود 25 درصد دقیق تر از سیری است و می تواند به سؤالات بسیار بیشتری پاسخ دهد؛ به همین دلیل کارکنان اپل ظاهراً می گویند این شرکت در توسعه هوش مصنوعی از رقبا عقب تر مانده است.

مارک گرمن می گوید تا 2026، اپل اینتلیجنس روی تمام دستگاه های این شرکت که صفحه نمایش دارند، اجرا خواهد شد. البته اکنون کاربران آیفون های جدید برای تجربه آن باید منتظر نسخه iOS 18.1 باشند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AChae2GG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکخرید آیفون 15 پرو مکسبهترین وکیل شیراز
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه