یکشنبه, ۱۸ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 8 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا همراه چند کشور دیگر، معاهده ای بین المللی درباره استفاده از سیستم های هوش مصنوعی امضا کردند.

«ماریا پژچینوویچ بوریک»، دبیرکل شورای اروپا، از کشورهای بیشتری درخواست کرد این توافق نامه بین المللی را امضا کنند و گفت:

«ما باید اطمینان پیدا کنیم که افزایش استفاده از هوش مصنوعی با استانداردهایمان مطابقت داشته باشد، نه اینکه آن ها را تضعیف کند.»

امضا معاهده بین ‌المللی هوش مصنوعی بین آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا

اهداف و کشورهای امضاکننده معاهده هوش مصنوعی

در بیانیه شورای اروپا گفته شده این توافق «شامل چارچوبی قانونی می شود که کل چرخه حیات سیستم های هوش مصنوعی را پوشش می دهد.» پژچینوویچ بوریک می گوید چنین معاهده ای باعث پیشرفت و نوآوری در زمینه هوش مصنوعی می شود همچنین خطراتی را که ممکن است برای حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون ایجاد شود، مدیریت می کند.

علاوه بر اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا، کشورهای آندورا، گرجستان، ایسلند، نروژ، مولداوی و سن مارینو نیز این معاهده را امضا کرده اند. آرژانتین، استرالیا، کانادا، کاستاریکا، واتیکان، ژاپن، مکزیک، پرو و اروگوئه نیز در مذاکرات مربوط به آن شرکت کرده اند.

شورای اروپا سازمانی مستقر در استراسبورگ فرانسه است که حمایت از حقوق بشر از اهداف آن محسوب می شود. 47 کشور در این اتحادیه عضو هستند که شامل 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز می شود.

«فرانچسکا فانوچی»، کارشناس حقوقی سازمان عمومی غیردولتی حقوق غیرانتفاعی اروپا (ECNL) مستقر در لاهه، می گوید این توافق نامه به مجموعه گسترده ای از اصول تبدیل شده است. او توضیح می دهد:

«تدوین اصول و تعهدات در این کنوانسیون به قدری گسترده و مملو از اخطار است که سؤالاتی جدی درمورد قطعیت حقوقی و قابلیت اجرای مؤثر آن ایجاد می کند.»

همچنین به معافیت های سیستم های هوش مصنوعی برای اهداف امنیت ملی و بررسی محدود شرکت های خصوصی در مقایسه با بخش دولتی اشاره کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4h6wWuGX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه