چهارشنبه, ۳۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 21 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

سال 2020 پرونده ای حقوقی علیه گوگل جریان پیدا کرد که در آن غول حوزه فناوری به جمع آوری بدون مجوز داده های کاربران حتی در حالت Incognito متهم شده بود. از طرفی در این دادخواست ادعا شده بود گوگل داده های کاربران را بدون توجه به فعال  بودن گزینه همگام سازی در کروم جمع آوری می کند. به رغم توافقات گوگل با طرف شاکی در گذشته، به نظر می رسد این پرونده قضایی مجدداً به جریان افتاده است.

براساس گزارش نشریه ورج، روز گذشته دادگاه استیناف فدرال حکمی را که دسامبر 2022 این پرونده را رد کرده بود، لغو کرد. این دادگاه اعلام کرده در این بازه زمانی، دادگاه بدوی باید اسناد موجود علیه گوگل را کامل بررسی و مشخص می کرد که آیا کاربرها در حالت عادی با جمع آوری داده های خود موافق بوده اند یا خیر.

پرونده جدید حقوقی گوگل درباره استفاده بدون مجوز از داده‌ های کاربران

اطلاع کاربران از جمع آوری داده ها؛ محل بحث پرونده

در آن زمان شاکیان ادعا کرده بودند گوگل عمداً و به صورت غیرقانونی داده هایی مانند سوابق جستجو، آدرس های IP، شناسه های دائمی کوکی و شناسه های مرورگر را بدون اجازه کاربران جمع آوری کرده است. درحالی که گوگل با رد این ادعا می گوید کاربران با پذیرش سیاست های حفظ حریم خصوصی از این موضوع آگاه بوده اند. «ایوان گونزالس راجرز»، قاضی وقت پرونده نیز با تأیید استدلال گوگل، به درستی جمع آوری داده ها حکم داد.

بااین حال «میلان دی .اسمیت جونیور»، قاضی فعلی پرونده، می گوید آقای گونزالس در آن زمان توجه نکرده که کاربران واقعاً متوجه این توافق نامه و مفاد آن بوده اند یا خیر. طبق گفته آقای اسمیت جونیور، گوگل باوجود انتشار اطلاعیه ای درباره سیاست های حریم خصوصی کروم، به گونه ای رفتار کرده که گویی تا زمان فعال کردن قابلیت همگام سازی، همه اطلاعات کاربران جمع آوری نمی شود؛ به همین دلیل، این پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه بدوی خواهد رفت.

«خوزه کاستاندا»، سخنگوی گوگل، با اعلام مخالفت شرکت با این حکم اظهار کرد اسناد و مدارک گوگل در این پرونده صحت ادعای آن ها را تأیید می کنند. طبق گفته های او، کاربران در تنظیمات قابلیت فعال سازی می توانند بخش های مربوط به داده های خود را بررسی و درصورت نیاز تغییر دهند. همچنین کاستاندا اعلام کرد کاربران به زودی بدون نیاز به فعال کردن قابلیت همگام سازی، می توانند به اطلاعات ذخیره شده در کروم دسترسی پیدا کنند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6UOwb3IC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه