چهارشنبه, ۲۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 14 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد المپیک ورزش های الکترونیک سال 2025 در کشور عربستان سعودی برگزار می شود؛ این همکاری به عنوان بخشی از مشارکت 12 ساله با کمیته ملی المپیک عربستان انجام می شود. شهر میزبان و تاریخ دقیق این رویداد هنوز مشخص نشده است، همچنین هنوز معلوم نیست چه بازی هایی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

کمیته بین المللی المپیک می گوید فدراسیون های بین المللی و کمیته های ملی المپیک که درحال حاضر در زمینه ورزش های الکترونیکی فعال هستند، اولین گزینه ها برای مشارکت در این رویداد در نظر گرفته می شوند. این سازمان رویکردی مشابه آنچه سال گذشته در رویدادی آزمایشی برگزار شد، اتخاذ کرده که در آن گیمرها در بازی هایی مانند Gran Turismo ،Fortnite ،Just Dance ،Zwift و حتی برخی بازی های موبایلی رقابت کردند؛ بازی هایی که کمتر کسی تابه حال نام آن ها را شنیده بود.

برگزاری المپیک ورزش های الکترونیک سال 2025 در کشور عربستان

بازی هایی که ممکن است در المپیک ورزش های الکترونیک حضور داشته باشند

IOC به دنبال واردکردن ورزش های الکترونیکی محبوب و قانونی به این رقابت هاست. طبق گزارش «اکیپ»، این سازمان درحال مذاکره با ناشران Rocket League ،Street Fighter و League of Legends است تا این بازی ها را به المپیک ورزش های الکترونیک بیاورد. این رویداد ممکن است هر دو سال یک  بار برگزار شود و گفته می شود کره جنوبی و ایالات متحده نیز درحال مذاکره برای میزبانی رویداد سال های آینده هستند.

IOC سال ها درحال بررسی این بود که آیا رویداد رسمی ورزش های الکترونیک را برگزار کند یا خیر؛ بااین حال، انتخاب عربستان سعودی به عنوان میزبان افتتاحیه بازی های المپیک ورزش های الکترونیک باتوجه به چالش های حقوق بشری این کشور انتخاب بحث برانگیزی است.

ظاهراً این کشور آسیایی برای بهبود وجهه سیاسی و اجتماعی خود می کوشد از سرگرمی، ورزش و بازی های الکترونیکی استفاده کند. عربستان میلیاردها دلار برای مشارکت در بازی های الکترونیکی و رویدادهای مربوط به آن سرمایه گذاری کرده است. باید منتظر ماند و دید چنین رویدادی چقدر می تواند توجه گیمرها را به خود جلب کند و برای عربستان سوددهی داشته باشد.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xFXMtlho
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه