پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت OpenAI قصد دارد با توسعه هوش مصنوعی مرتبط با مراقبت های شخصی و سلامت، انقلابی در ارتقای سلامت کاربران ایجاد کند.

OpenAI و «آریانا هافینگتون» درحال سرمایه گذاری مشترک روی توسعه این مربی سلامت هوش مصنوعی از طریق شرکت Thrive AI Health هستند. آریانا هافینگتون نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی است که از وی به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت های زن در رسانه های جهان نیز نام برده شده است. همچنین وی در سال 2016 شرکت آمریکایی Thrive Global را تأسیس کرد که روی فناوری تغییر رفتار کار می کند.

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI و آریانا هافینگتون درمقاله ای در مجله تایم اعلام کردند که این هوش مصنوعی براساس «بهترین تحقیقات علمی» همراه با «داده های بیومتریک شخصی، آزمایشگاهی و سایر اطلاعات پزشکی» آموزش خواهد دید.

انقلاب هوش مصنوعی با مراقبت های شخصی و سلامت

دستاورد دیگری از OpenAI: ارتقا سلامت با هوش مصنوعی

OpenAI شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی با همکاری آریانا هافینگتون، یک پروژه جدید و هیجان انگیز را آغاز کرده اند. این دو قصد دارند یک «مربی سلامت هوش مصنوعی» را از طریق شرکت Thrive AI Health توسعه دهند.

این مربی هوشمند قرار است بر اساس بهترین تحقیقات علمی موجود و با استفاده از داده های شخصی کاربران، از جمله اطلاعات بیومتریک و پزشکی، آموزش ببیند. هدف اصلی این پروژه، ارائه توصیه های شخصی سازی شده برای بهبود سلامت افراد در پنج حوزه کلیدی خواب، تغذیه، تناسب اندام، مدیریت استرس و ارتباط اجتماعی است.

برای اطمینان از کیفیت و اعتبار این پروژه، Thrive AI Health همکاری های استراتژیکی با مؤسسات معتبری مانند Stanford Medicine، مؤسسه عصب شناسی Rockefeller و مدرسه پزشکی Alice L. Walton برقرار کرده است. همچنین، «دکارلوس لاو»، یکی از مدیران سابق گوگل با تجربه در زمینه فناوری های پوشیدنی، به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است.

این حرکت بخشی از یک روند گسترده تر در صنعت سلامت و تناسب اندام است. شرکت های دیگری مانند Fitbit و Whoop نیز درحال توسعه راه حل های مشابهی با استفاده از هوش مصنوعی هستند. هدف این فناوری ها، ساده سازی دسترسی به توصیه های سلامتی شخصی سازی شده است، به ویژه برای افرادی که ممکن است به راحتی به مراقبت های پزشکی دسترسی نداشته باشند.

بااین حال، این فناوری جدید چالش ها و نگرانی هایی را نیز به همراه دارد. مسائلی مانند حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های حساس سلامتی، خطر ارائه اطلاعات نادرست یا خطرناک و نگرانی از کاهش کیفیت مراقبت های پزشکی بدون نظارت انسانی، ازجمله موضوعاتی هستند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند.

پیشرفت های اخیر هوش مصنوعی در حوزه سلامت امیدوارکننده بوده است. از تشخیص سرطان سینه با دقتی مشابه رادیولوژیست ها گرفته تا طراحی داروهای جدید و کشف آنتی بیوتیک های مؤثر، هوش مصنوعی پتانسیل خود را در این زمینه نشان داده است.

«سم آلتمن» و «آریانا هافینگتون» معتقدند که هوش مصنوعی می تواند سرعت پیشرفت علم در پزشکی را افزایش دهد، به توسعه داروهای جدید کمک کند و در تشخیص و درمان بیماری های پیچیده مؤثر باشد. آنها امیدوارند که این مربی هوشمند بتواند با ایجاد تغییرات کوچک اما مؤثر در سبک زندگی افراد، به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

چالش اصلی پیش روی این پروژه، ایجاد اعتماد در کاربران برای استفاده از محصولی است که با اطلاعات بسیار حساس سلامتی آن ها سروکار دارد. همچنین، باید اطمینان حاصل شود که این فناوری در چارچوب محدودیت های خود عمل می کند و جایگزینی برای مراقبت های پزشکی حرفه ای نیست.

در نهایت، این پروژه نشان دهنده گامی مهم در استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت شخصی است. اگرچه پتانسیل زیادی برای بهبود سلامت عمومی دارد، اما موفقیت آن به چگونگی مدیریت چالش های پیش رو و ایجاد تعادل بین نوآوری و ایمنی بستگی خواهد داشت.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5IcSXEwG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه