پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت آمریکا با تشکیل یک هیئت امنیت هوش مصنوعی، قصد دارد تهدیدات و خطرات این فناوری را در این کشور کاهش دهد. هیئت امنیت هوش مصنوعی که 22 عضو اولیه دارد، شامل چهره های سرشناس در حوزه فناوری مانند «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت و «ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت است.

براساس گزارش بلومبرگ، وزارتخانه امنیت داخلی آمریکا به تازگی برای بررسی چگونگی محافظت از زیرساخت های حیاتی مانند شبکه های برق و فرودگاه ها در برابر تهدیدات هوش مصنوعی یک هئیت امنیت تشکیل داده است. دولت آمریکا از مدیران عامل شرکت های فناوری نیز دعوت کرده تا عضو هئیت مدیره آن باشند. همچنین مدیرانی از شرکت های بزرگ مانند دلتا، انویدیا، آمازون و مقامات دولتی ازجمله شهردار سیاتل نیز از اعضای این هیئت هستند.

سم آلتمن، ساتیا نادلا و ساندار پیچای عضو هئیت امنیت هوش مصنوعی در آمریکا

هئیت امنیت هوش مصنوعی در آمریکا

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در اکتبر (مهرماه) دستور ایجاد هیئت امنیت هوش مصنوعی را صادر کرد. این هئیت درواقع اولین تلاش دولت آمریکا برای نظارت بر این فناوری است. اکنون مأموریت این هیئت مدیره شامل تدوین توصیه هایی برای ایجاد آمادگی در برابر اختلالات احتمالی هوش مصنوعی در بخش های مهمی است که بر امنیت ملی و اقتصادی، سلامت عمومی یا سایر جنبه ها تأثیر می گذارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا می گوید توصیه های این هیئت برای کمک به زیرساخت های حیاتی مانند بخش های حمل ونقل، خطوط لوله و شبکه برق و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به کار خواهد رفت.

«آلخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا، در بیانیه ای گفت که هوش مصنوعی می تواند منافع ملی را به روش های بی سابقه ای پیش ببرد، اما خطراتی نیز به همراه دارد. وزارت امنیت داخلی در اواخر سال 2023 هشدار داد که هوش مصنوعی به دیگر کشورها امکان می دهد حملات سایبری سریع تر و کارآمدتر انجام دهند و می توان از خود هوش مصنوعی، برای مبارزه علیه این فناوری استفاده کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5OEJe5ys
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه