«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، به لیست روبه رشد مدیرهایی پیوست که شدیداً معتقدند هوش مصنوعی می تواند کل صنعت را تغییر دهد. او می گوید هوش مصنوعی مولد می تواند بزرگ ترین پیشرفتی باشد که در این سال ها – پس از ظهور اینترنت و فضای ابری – شاهد آن بوده ایم.
مدیرعامل آمازون در نامه سالانه خود به سهامداران این شرکت گفت که هوش مصنوعی برای تجارت آمازون حیاتی است و ارزش این فناوری در سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت. او در این نامه اذعان کرد:
«هوش مصنوعی مولد ممکن است بزرگ ترین تحول فناوری از زمان ظهور فضای ابری (که خود هنوز در مراحل اولیه است) و شاید از زمان ظهور اینترنت باشد. برخلاف رویه تجهیز انبوه زیرساخت ها به فضای ابری و مهاجرت به این سرویس ها، انقلاب هوش مصنوعی مولد از همان ابتدا بر پایه فضای ابری ساخته می شود.»
صحبت های اندی جاسی درحالی منتشر می شود که آمازون رقم خیره کننده 575 میلیارد دلار (حدوداً 12 درصد) رشد درآمد سالانه را گزارش داده است.
تمرکز بیشتر آمازون بر هوش مصنوعی مولد
نامه اندی جاسی عمدتاً روی نحوه استفاده آمازون از هوش مصنوعی برای رشد کسب وکار خود متمرکز بود. جاسی گفت آمازون درحال توسعه هوش مصنوعی مولد در بیشتر اپلیکیشن ها و محصولات خود است؛ برای مثال الکسا، دستیار مجازی این شرکت، با گذشت زمان به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز می شود تا هوشمندتر شود. همچنین دستیار خرید جدید مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون با نام Rufus نقش مهمی در پیشبرد تجارت آمازون ایفا خواهد کرد.
به طور کلی، مدیرعامل آمازون به هوش مصنوعی خوش بین است و باور دارد که آمازون با استفاده از این فناوری می تواند هزینه های خود را کاهش دهد و تجربه کاربران را بهتر و سریع تر کند.
مقایسه هوش مصنوعی با فضای ابری و یا با اینترنت، نشان می دهد که آمازون و اندی جاسی هوش مصنوعی را نه به عنوان یک پیشرفت تکاملی در فناوری های موجود، بلکه آن را یک نقطه انقلابی تلقی می کنند که پارادایم جدیدی می سازد.