بنابر گزارش تک کرانچ به نقل از مؤسسهی اپ فیگرز، میزان دانلود روزانهی اپلیکیشن تردز در چند هفتهی گذشته به طور قابل توجهی بیشتر از اپلیکیشن ایکس (توییتر سابق) بوده است.
از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری و شروع به ایجاد تغییراتی در این پلتفرم کرد، نگرانی هایی در ارتباط با آیندهی ایکس (توییتر سابق) و سقوط این شبکهی اجتماعی به وجود آمد. این نگرانی ها رقابتی بر سر ارائهی سرویس متن محور بهتر، به وجود آورده است. پلتفرم هایی مانند تردز، بلو اسکای و ماستودون برای جذب کاربران ایکس در حال رقابت هستند و داده های اپ فیگرز نشان می دهد که تردز پیشتاز است.
پس از راه اندازی تردز در جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)، این شبکهی اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را در کمتر از یک هفته جذب کرد. سپس شور و شوق برای تردز به سرعت کاهش یافت و تعامل کاربران تا پایان ماه جولای ۷۰ درصد کمتر شد، با این حال تعداد دانلود روزانهی این پلتفرم همچنان بیش تر از ایکس باقی ماند.
تعداد دانلود اپلیکیشن تردز از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲)، دوباره شروع به افزایش کرد و از آن زمان تاکنون روندی صعودی دارد و در طول سه ماه گذشته دو و گاهی سه برابر ایکس شده است.
تعداد دانلود روزانه فقط نشان دهندهی نرخ رشد یک پلتفرم است و طبیعی است که پلتفرم بالغی مانند ایکس با سرعت کمتری نسبت به تردز کاربران را جذب کند زیرا میلیون ها نفر از قبل آن را در دستگاه های خود دارند.
با همهی این ها، گزارش های مالی اخیر هر دو شرکت نشان می دهد که تعداد کاربران شبکهی اجتماعی تردز در کمتر از یک سال از یک چهارم تعداد کاربران فعال ایکس عبور کرده است.
تجزیه و تحلیل داده های پاییز سال گذشته میلادی نشان داد که پس از یک سال رهبری ماسک، تعداد دانلود و کاربران فعال شبکهی اجتماعی ایکس در سراسر جهان کاهش یافته است. در ابتدای سال ۲۰۲۴، شرکت فیدلیتی ارزش ایکس را ۷۰ درصد کمتر از آنچه ماسک در سال ۲۰۲۲ پرداخت کرد، ارزیابی کرد.
وجود ربات ها تشخیص اینکه چه تعداد کاربر معتبر در این پلتفرم ها هستند را دشوار می کند. هر دو پلتفرم تردز و ایکس تلاش های ضد اسپم خود را تشدید کرده اند، با این حال ربات ها بیش از همیشه در شبکهی اجتماعی ایکس حضور دارند.