اپل به خاطر اقدامات اخیر خود، از سوی یک سازمان محیط زیستی به عنوان شرکت سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.
اپل پس از اینکه از چرم دست کشید، به عنوان برند سال در PETA انتخاب شد. برای شرکتی در حد و اندازهی اپل، تصمیم گیری دربارهی حذف چرم از تمام محصولاتش، از جمله محافظ گوشی آیفون، بندهای اپل واچ، کیس های ایرتگ و کیف های مگ سیف، اقدام بزرگی در حفاظت از حیوانات و محیط زیست بود.
به همین دلیل، سازمان PETA (جمعیت رفتار اخلاقی با حیوانات) به تازگی اپل را به عنوان شرکت سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.
به گفتهی مارک گرمن، افشاگر کسب و کار اپل در بلومبرگ، دست کشیدن از چرم بخشی از برنامهی محیط زیستی اپل بود که منجر به تبدیل اپل واچ سری ۹ به اولین محصول کرب خنثی شد.
این تغییرات همیشه بدون مشکل اتفاق نمی افتند، زیرا مادهی جایگزین اپل برای چرم که آن را FineWoven (نوعی مادهی پارچه ای) می نامد، موفقیت چندانی نداشته است.
قاب های FineWoven حس عجیبی در هنگام لمس دارند و به راحتی خراشیده و به سرعت کثیف می شوند. برخی از فروشندگان، آن ها را به طور کلی کنار گذاشته اند و حتی اپل به کارکنانش گفته است که باید قاب ها را به طور مداوم تعویض کنند تا کهنه به نظر نرسند.
گرمن معتقد است که دوری از چرم اشتباه نیست، بلکه اپل با چیزی که جایگزین چرم کرده دچار مشکل شده و باید از ابتدا شروع کند.
با وجود کیفیت پایین محصول، اپل خوشحال است، زیرا احتمالاً محافظ های FineWoven که با همان قیمت ۵۹ دلار عرضه می شوند، نسبت به مدل های چرمی حاشیهی سود بیشتری دارند.