مک دونالد و گوگل یک همکاری جهانی چندساله را شروع خواهند کرد. در این همکاری، مک دونالد از سخت افزارها، داده ها و فناوری های ابری هوش مصنوعی گوگل برای بهبود تجارت خود استفاده می کند. این شرکت زنجیره ای فست فود معتقد است که استفاده از فناوری گوگل به آن ها این امکان را می دهد که همپای نوآوری سریع دنیای هوش مصنوعی پیش بروند و تجربیات بهتری را برای مشتریان و کارمندان فراهم کنند.
براساس گزارش رسمی سایت مک دونالد، از سال 2024، سخت افزار و نرم افزار مک دونالد در هزاران شعبه در سراسر جهان ازجمله کیوسک های خودسرویس و اپلیکیشن موبایل این شرکت به فناوری های هوش مصنوعی گوگل ارتقا خواهند یافت. به نظر می رسد که هدف این همکاری درواقع تجزیه وتحلیل حجم عظیمی از داده ها با هوش مصنوعی گوگل برای بهبود خدمات رستوران های زنجیره ای این شرکت است.
در یک سال اخیر شاهد استفاده از هوش مصنوعی در سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک بوده ایم و تقریباً این فناوری به تمامی جنبه های زندگی ما وارد شده است. ازهمین رو، مک دونالد به عنوان یکی از بزرگ ترین رستوران های فست فودی در جهان، مسلماً از هوش مصنوعی و کاربردهای فراوان آن غافل نخواهد ماند.
مک دونالد جزئیات چندانی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی ارائه نداده است، اما می گوید که رستوران هایش می توانند از برنامه های نرم افزاری های ابری و مدل های هوش مصنوعی گوگل بهره ببرند. همچنین مک دونالد گفته است که هوش مصنوعی گوگل به این شرکت در ارائه بینش های جدید در مورد نحوه عملکرد تجهیزات، ایجاد راه حل هایی برای کاهش اختلالات کسب و کار و مسائل مرتبط با مشتریان و کارکنان کمک خواهد کرد.
اگرچه شاید همکاری چنین شرکت هایی با یکدیگر عجیب به نظر برسد، اما مک دونالد تنها رستوران فست فودی نیست که امسال برای هوش مصنوعی با گوگل همکاری می کند. در ماه مه (اردیبهشت ماه 1402) فاش شد که رستوران های زنجیره ای وندیز (Wendy's) هم با گوگل همکاری خواهد کرد. احتمالاً این رستوران قصد دارد از مدل زبانی بزرگ گوگل برای بهبود خدمات بیرون بر خود استفاده کند.