اگرچه OpenAI کاربران سازمانی را ترغیب می کند تا از هوش مصنوعی بهره ببرند، اما یکی از مدیران این شرکت می گوید مردم نباید انتظار داشته باشند که این فناوری به سرعت تجارت آن ها را تغییر دهد. «برد لایت کپ»، مدیر ارشد عملیات OpenAI، در مصاحبه ای گفت که برخی افراد بیش ازحد از قابلیت های هوش مصنوعی تعریف می کنند؛ بعضی ها گمان می کنند که هوش مصنوعی در یک چشم برهم زدن می تواند تغییرات اساسی در کسب وکارشان ایجاد کند؛ درحالی که واقعیت چنین نیست.
براساس مصاحبه CNBC با مدیر ارشد عملیات OpenAI، نباید انتظار داشت که هوش مصنوعی بتواند به این زودی ها کسب و کارها را متحول کند. لایت کپ گفت شرکت ها انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد بسیاری از مشکلات را حل کند، هزینه ها را به شکل چشمگیری کاهش دهد و در صورت بروز مشکل، رشد را به شرکت بازگرداند. او گفت که اگرچه هوش مصنوعی می تواند کارها را بهبود دهد، اما با کمک آن هنوز نمی توان مشکلات را کاملاً حل و فصل کرد، چون این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است.
هوش مصنوعی سازمانی ChatGPT و انتظارات بالای شرکت ها از آن
OpenAI نسخه سازمانی چت بات محبوب ChatGPT را نیز عرضه کرده و وعده داده است که این هوش مصنوعی از داده های اختصاصی و حساس شرکت ها محافظت می کند. لایت کپ گفت این شرکت هنوز مشغول بررسی لیست انتظار طولانی کسب وکارها برای دسترسی به نسخه سازمانی ChatGPT است.
مصرف کنندگان و سازمان ها، پس از تبلیغات گسترده شرکت های فناوری برای هوش مصنوعی به عنوان راهی جهت آسان ترکردن کارها، از این فناوری بسیار استقبال کردند. از سویی نگرانی این سازمان ها در مورد انتشار ناخواسته اطلاعات، توسعه دهندگانی مانند OpenAI، مایکروسافت و آمازون را وادار کرد تا نسخه های سازمانی مدل های هوش مصنوعی مولد با امنیت بیشتر را عرضه کنند.
بااین حال، برخی کارمندان در شرکت هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، ناراضی هستند و می گویند هوش مصنوعی کارها را آسان تر نکرده است. برای مثال، یک چت بات بانکی که با کمک OpenAI ساخته شده چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته است، زیرا مردم همچنان ترجیح می دهند به جای هوش مصنوعی، با یک فرد برای کسب اطلاعات ارتباط بگیرند.