آمازون در بیانیه ای اعلام کرد که رویداد فروش بلک فرایدی و سایبر ماندی این شرکت که از حدود یک هفته قبل از روز شکرگزاری آغاز شده بود، در یک بازه زمانی 11 روزه، در مقایسه با سال های قبل، بزرگ ترین فروش تاریخ این شرکت را پشت سر گذاشته است.
در وب سایت آمازون آمده که مصرف کنندگان سراسر دنیا از 17 تا 27 نوامبر بیش از یک میلیارد قلم کالا خریده و حدود 70 درصد در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند. این شرکت می گوید بیش از 500 میلیون قلم از این کالاها توسط فروشندگان مستقل فروخته شده است که اکثرشان کسب وکارهایی با اندازه کوچک و متوسط بوده اند.
رکوردشکنی آمازون از نظر فروش در رویداد چندروزه بلک فرایدی
«داگ هرینگتون»، مدیرعامل فروشگاه های جهانی آمازون می گوید: «مشتریان زیادی هستند که هنوز در مرحله تکمیل خرید به سر می برند. هیجان زده ایم که اعلام کنیم میلیون ها تخفیف دیگر هم برای مجموعه ای از محصولات درنظر گرفته شده است.»
آمازون اطلاعات دقیقی درباره ارقام فروش خود منتشر نکرده و فقط به ارائه همین داده های کلی اکتفا کرده است. البته این شرکت می گوید محصولاتی مثل کرم پوست COSRX Snail Mucin، سیستم درِ Ring، جاروبرقی Bissell و Fire TV Sticks بیشترین فروش را داشته اند.
اگرچه گزارش ها می گویند که رویدادهای بلک فرایدی و سایبر ماندی دیگر به اندازه قبل تأثیرگذار نیستند، اما فروشندگان ظاهراً امسال شرایط خوبی را پشت سر گذاشته اند. پیش تر در گزارشی به اطلاع شما رساندیم که فروش بلک فرایدی در آمریکا با 9.8 میلیارد دلار، رکورد زده است. این فروش در مقیاس جهانی نیز به 70.9 میلیارد دلار رسیده. اگرچه رویداد بلک فرایدی در ایران نیز تا حدی اجرا می شود، اما با انتقاداتی روبه رو بوده است که در این مطلب به بررسی دلایل آن پرداخته ایم.