از زمان انتشار برنامه رقیب توییتر، یعنی Threads توسط متا حدود یک ماه می گذرد و هرچند این شبکه اجتماعی در ابتدا مورد استقبال قرار گرفته بود، اما از آن زمان کاربران خود را به میزان قابل توجهی از دست داده است. حالا دو شرکت تحلیل داده به طور جداگانه اعلام کرده اند تعداد کاربرانی که روزانه وارد این برنامه می شوند نیز به طور مشابهی کاهش پیدا کرده است.
شرکت آنالیز وب Similarweb داده های خود را با Gizmodo به اشتراک گذاشته که نشان می دهد تعداد کاربران فعال روزانه Threads تنها دو روز پس از راه اندازی حدود 49 میلیون نفر بوده است. بااین حال، تا اول آگوست این تعداد به 9.6 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.
کاهش تعامل کاربران Threads
تعامل کاربران نیز نسبت به اوایل عمر Thread اکنون بسیار کاهش پیدا کرده. داده های Similarweb نشان می دهد که زمان صرف شده کاربران در این برنامه روز 6 ژوئیه با حدود 14 دقیقه در روز به اوج خود رسید، اما این میزان تا 1 آگوست به 2.3 دقیقه در روز کاهش یافت.
شرکت تحقیقات بازار Sensor Tower نیز در گزارش خود ذکر کرده که تعداد کاربران فعال روزانه Threads نسبت به زمان راه اندازی برنامه، 82 درصد کاهش پیدا کرده است. در این گزارش گفته شده که تعداد کاربران فعال روزانه رقیب توییتر در زمان اوج خود حدود 44 میلیون نفر بوده است؛ زیرا افراد بیشتری به دنبال یک جایگزین واقعی برای شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک بوده اند.
بااین حال، اکنون تعداد کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی هر روز حدود 1 درصد کاهش پیدا می کند. داده های Sensor Tower همچنین نشان می دهد که تعامل کاربران از 19 دقیقه در روز (در ژوئیه) به 2.9 دقیقه در روز کاهش پیدا کرده است.
این گزارش درحالی منتشر شده که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیراً در جریان جلسه درآمد سه ماهه دوم خود گفته بود که روزانه کاربران بیشتری دوباره از Threads بازدید می کنند. او همچنین اشاره کرده بود که متا قبل از راه اندازی عمومی این شبکه اجتماعی، روی حفظ و بهبود اصول اولیه آن متمرکز بوده است.