دوشنبه, ۱۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 5 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل در پاییز امسال و زمانی که شیوع کرونا در چین بر کسب و کار فاکسکان، تأمین کننده اصلی اش تأثیر زیادی گذاشت، در تولید آیفون 14 (به ویژه مدل های پرو و پرو مکس) با چالش هایی روبه رو شد. این موضوع و مشکلات دیگر منجر به کاهش ارزش سهام اپل در بازار شد، به گونه ای که ارزش بازار آن که اوایل 2022 به 3 تریلیون دلار می رسید، حالا با کاهش 1 تریلیون دلاری به 2 تریلیون دلار کاهش یافته است.

در ماه نوامبر، اپل به مشتریان و سرمایه گذاران خود هشدار داد که وضعیت کرونا در چین، چگونه بر توانایی آن برای تولید کافی مدل های پرو آیفون 14 به منظور پاسخگویی به تقاضا بازار تأثیر می گذارد. اکنون ترندفورس گزارشی منتشر کرده است که در آن برآورد خود از فروش دستگاه های آیفون 14 پرو در سال 2022 و همچنین پیش بینی مشکلاتی که اپل در سال 2023 با آنها مواجه خواهد شد، توضیح داده است.

مشکلات اپل با تولید آیفون 14 در سال 2023

مشکلات اپل با تولید آیفون در سال آینده

ترندفورس در گزارش خود می گوید که از ماه اکتبر، کارخانه مسئول تولید آیفون 14 فاکسکان، قادر به استفاده از بیش از 70 درصد ظرفیت تولید خود نبوده است. در حالی که فاکسکان با کمک یکی دیگر از کارخانه‎ های خود تلاش کرده است بر این مشکل غلبه کند، ظاهراً این اقداما کافی نبوده است. با توجه به این وضعیت، ترندفورس پیش بینی خود در مورد کل دستگاه های عرضه شده آیفون 14 در سال 2022 را به 78.1 میلیون کاهش داده است.

همچنین با نگاهی به سه ماهه اول سال 2023، ترندفورس می گوید مشکلات کمبود نیروی کار در چین وجود دارد؛ کمبودی که از دسامبر آغاز شده است و می تواند بدتر شود. با در نظر گرفتن این موضوع، اپل تخمین سه ماهه اول سال 2023 خود برای عرضه آیفون را به 47 میلیون دستگاه کاهش داده است که نسبت به سال قبل 22 درصد کمتر خواهد بود.

مشکلات اپل با تولید آیفون 14 در سال 2023

تمام این مسائل باعث شده است تا سهام اپل (AAPL) تنها در یک روز کمی بیش از 3 درصد سقوط کند و قیمت سهام آن در یک معامله روزانه به پایین ترین سطح 52 هفته اخیر خود یعنی 125.92 دلار برسد.

ارزش بازار اپل در ژانویه سال 2022 به عنوان اولین شرکت جهان به 3 تریلیون دلار رسید. با این حال، ارزش بازار AAPL در سال 2022 یک تریلیون دلار سقوط کرد و حالا به 2 تریلیون دلار رسیده است.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wVavOaxE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه