دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جی دی پاور نتیجه تحقیق مربوط به وفاداری مشتریان برندهای خودرویی در سال 2022 را منتشر کرد. در تحقیق امسال که چهارمین دوره محسوب می شود، تویوتا با کسب عنوان نخست در دو دسته، صدرنشین است. اما اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، باید بگوییم فورد با اختلاف جزئی، بیشترین مشتریان وفادار را دارد. جالب آنکه در بازار شاسی بلندهای لوکس نیز لکسوس با اختلاف اندکی نسبت به بی ام و در جایگاه دوم قرار دارد و به نوعی می توان گفت که تویوتا با داشتن 3 نماینده در میان 10 مقام برتر، از بیشترین سهم بازار در میان مشتریان وفادار برخوردار است. مقام بعدی به گروه کیا و هیوندای مربوط می شود که با دو نماینده در کلاس خودروهای سواری و سدان های لوکس پیشتاز است و خودروسازانی نظیر پورشه، بی ام و، سوبارو و فورد نیز هرکدام با یک نماینده به کار خود پایان می دهند.

همانطور که قابل حدس است، در تحقیق میزان وفاداری برندهای خودرویی (Automotive Brand Loyalty Study) خریداران خودروهای نو زیر ذره بین قرار می گیرند. در این تحقیق رفتار خریدار و اعتماد مجدد وی به یک برند خودروسازی ارزیابی می شود.  به عبارت بهتر، در تحقیق مذکور کارشناسان به دنبال یافتن پاسخ برای این سوال هستند که آیا مشتریان دوباره به سراغ مدلی از همان برند قبلی می روند یا خیر.

صدرنشین تویوتا در محبوبیت و وفاداری مشتریان

محبوبیت تویوتا، یک امر قابل پیش بینی

جی دی پاور برای رتبه بندی برندهای خودروساز، از داده های رسمی مربوط به نمایندگی ها استفاده می کند. طبق انتظار، مشتریان آمریکایی کماکان اعتماد بالایی به تویوتا دارند و در خرید بعدی خود نیز به سراغ محصولی از همین برند محبوب ژاپنی می روند. این شرکت در دو کلاس خودروهای سواری و شاسی بلندها با ترتیب با امتیاز 62.2 و 63.6 درصد وفادارترین مشتریان را دارد.

ارادت خاص مشتریان آمریکایی به ژرمن ها!

در بین برندهای لوکس، پورشه با 57.4 درصد بیشترین مشتریان وفادار را در بازار خودروهای سواری دارد. اما در بخش مدل های شاسی بلند میزان وفاداری مشتریان در بین مالکان ب ام و بیشتر از بقیه است. این کمپانی آلمانی امتیاز 58.6 را در این بخش در اختیار دارد.

در بین این برندها، وفاداری مشتریان جنسیس و لکسس نیز بالاست. برند کره ای در دسته خودروهای سواری با امتیاز 54.6 درصد در رتبه دوم حضور دارد. لکسس نیز که زیرمجموعه تویوتا است، با کسب امتیاز 56.4 درصد در بین مدل های شاسی بلند دومین برند محسوب می شود.

در بین برندهای غیرلوکس و در کلاس خودروهای سواری کیا با 54.1 درصد، پس از تویوتا در رتبه دوم قرار دارد. در کلاس شاسی بلندها هم سوبارو با 62.6 درصد دومین برند از نظر وفاداری مشتریان است.

فورد، فرمانروای بازار پیکاپ ها

اما در دسته خودروهای پیکاپ فورد حاکم بلامنازع است و میزان وفاداری مشتریان آن به 63.8 درصد می رسد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، با این رقم، باید گفت مشتریان پیکاپ های فورد در بین تمامی گروه ها وفادارترین هستند. البته باید به این نکته هم اشاره نمود که تویوتا در این دسته با امتیاز 58.7 درصد در جایگاه دوم حضور دارد.

تایسون یامینی (Tyson Jominy) معاون ارشد دپارتمان داده و تحلیل جی دی پاور می گوید برای حفظ وفاداری مشتریان، راه های مختلفی وجود دارد. اما نگاهی دقیق تر به لیست برندگان نشان می دهد فاکتورهایی مثل عرضه محصولات جدید، فرایندهای عالی متمرکز بر مشتری، افت کم قیمت و تولید خودروهای جذاب برای مشتریان بین همه آنها مشترک است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zmHy3nXZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه