سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

كسب‌ و كارها و حفظ حریم خصوصی مشتریان

10 سال پیش ( 1393/7/23 )
پدیدآورنده : منیژه صادقی  

مشتریان گاهی اطلاعاتی از خود را در اختیار كمپانی‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند از تخفیفات و صرف هزینه‌های كمتری برخوردار شوند. سوالی كه در اینجا پیش می‌آید این است كه حالا كمپانی‌ها چگونه می‌توانند بر سر این اطلاعات باارزش با یكدیگر رقابت كنند. 

در واقع مشتریان اغلب نگران ارائه اطلاعات شخصی خود به شركت‌ها و كمپانی‌های مختلف هستند. البته آنها زمانی كه متوجه می‌شوند می‌توانند با دادن اطلاعات شخصی خود به كمپانی‌ها و به قولی ثبت‌نام در آنجا از امكاناتی همچون تخفیفات ویژه آنها برخوردار شوند، این كار را به سرعت انجام می‌دهند. 

 

اما باید بدانیم چگونه این افشای اطلاعات شخصی از سوی مشتریان باعث چنین رقابتی در بین شركت‌ها می‌شود؟ 

شركت‌ها در واقع با در نظر گرفتن این اطلاعات شخصی به برنامه‌ریزی برای بازار فروش خود و تعیین قیمت‌ها می‌پردازند. همین قیمت‌های تعیین شده از سوی شركت‌هاست كه باعث تشویق مشتری می‌شود تا اعتماد كند و بداند بهتر است اطلاعات شخصی خود را در اختیار آن كمپانی‌ها قرار دهد یا خیر. 

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد می‌توان بازار فروشگا‌ه‌های اینترنتی را به دو دسته كاملا روشن مشخص كرد: دسته اول، گروهی هستند كه از مشتری می‌خواهند برای ثبت‌نام در آن سایت، بخش زیادی از اطلاعات شخصی خود را برای آنها افشا كند. 

در چنین شرایطی و در برخی مبادلات، مشتری اگر در آن سایت ثبت‌نام كرده باشد و تمام آن اطلاعات شخصی را در اختیار سایت مورد نظر قرار داده باشد می‌تواند از خدمات رایگان یا تخفیفات بسیار خوبی استفاده كند. 

گروهی دیگر هم شركت‌هایی هستند كه تعهد سفت و سختی می‌كنند كه به هیچ‌وجه این اطلاعات شخصی را فاش نكنند، اما گاهی هم دیده شده كه مبالغ بیشتری از آنچه باید را از مشتریان خود طلب می‌كنند. 

شركت‌ها بر سر این حریم خصوصی مشتریان خود با یكدیگر رقابت می‌كنند، چراكه به وسیله آن می‌توانند به درجات مختلف نیازهای روزمره زندگی آنان دسترسی داشته باشند و براساس آن بتوانند بازار خوبی را برای خود برنامه‌ریزی كنند. 

پروفسور هرمان سی. كرانت، استاد تبلیغات كسب و كار در دانشگاه هاروارد معتقد است در اختیار داشتن این اطلاعات شخصی از سه جهت می‌تواند تاثیرات قابل توجهی برای بازار فروش داشته باشد: 

1. رقابت برای عرضه خدمات در همان سطحی كه با در اختیار گرفتن اطلاعات مشتریان متوجه شدند به آن نیاز است. در واقع آنان در این شرایط حداقل خدمات مورد نیاز را با حداقل پرداختی مشتریان تنظیم می‌كنند و این فضا را باز می‌گذارند تا هر مشتری كه خواست، با صرف هزینه بیشتری خدمات بیشتری هم دریافت كند. 

2. نگهداری از این اطلاعات تضمین كننده این مسئله است كه مشتری به هر حال برای گرفتن خدمات به سراغ این شركت می‌آید. 

3. با افزایش میزان ارائه اطلاعات شخصی از سوی مصرف‌كنندگان و كاهش فضای حریم خصوصی آنان رقابت بین شركت‌ها برای نگهداری این اطلاعات هم بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5FavScu9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه